Psychologia kliniczna WNP-PEZ-PKLI
Podczas zajęć zostaną omówione następujące obszary:
1. Modele teoretyczne psychologii klinicznej/ modele powstawania zaburzeń psychicznych
2. Klasyfikacja zaburzeń zdrowia psychicznego
3. Wybrane zagadnienia psychologii klinicznej dzieci i młodzieży
4. Psychologia zaburzeń osobowości
5. Choroba psychiczna w paradygmacie stresu psychologicznego
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Wiedza: student posiada wiedzę z zakresu psychopatologii ogólnej, zna przyczyny wyjaśniające zaburzenia zachowania, umie scharakteryzować główne modele teoretyczne w psychologii klinicznej oraz wybrane zaburzenia psychiczne
Umiejętności: student rozumie zagadnienia z zakresu psychopatologii ogólnej, potrafi posługiwać się adekwatnymi pojęciami w opisie zagadnień z obszaru psychologii klinicznej
Kompetencje: student potrafi różnicować zaburzenia psychiczne oraz wskazać właściwe dla danego problemu metody diagnozy i terapii psychologicznej
Opis ECTS:
Udział w wykładzie: 8 godz.
Czas na zapoznanie się z literaturą: 15 godz.
Przygotowanie do egzaminu 10 godz.
SUMA GODZIN 33
LICZBA ECTS 33 godz./15 godz. ~ 2
Kryteria oceniania
Metody:
wykład, prezentacja multimedialna
Kryteria oceniania:
egzamin pisemny na koniec semestru letniego
Student na ocenę:
3 w stopniu dostatecznym opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, charakteryzuje ogólnie modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, odróżnia grupy zaburzeń zdrowia psychicznego
3+ w stopniu dostatecznym opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, charakteryzuje ogólnie modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, potrafi odróżnić objawy różnych zaburzeń zdrowia psychicznego
4 w dobrym stopniu opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, dobrze charakteryzuje modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, potrafi odróżnić objawy różnych zaburzeń zdrowia psychicznego
4+ w dobrym stopniu opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, dobrze charakteryzuje modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, potrafi odróżnić objawy różnych zaburzeń zdrowia psychicznego, ma świadomość indywidualizacji pracy z chorym
5 w bardzo dobrym stopniu opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, bardzo dobrze charakteryzuje modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, potrafi odróżnić objawy różnych zaburzeń zdrowia psychicznego, ma świadomość indywidualizacji pracy z chorym, aktywnie uczestniczy w zajęciach podczas dyskusji
Literatura
- Sęk H., Psychologia kliniczna 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013
- Rola J., Zalewska M., Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej dziecka, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa 2002
- Seligmann E.P., Walker E.F., Rosenhan D.L., Psychopatologia, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2003
- Bilikiewicz A., Psychiatria, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2007
-Meyer Robert G, Psychopatologia, Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, Gdańsk 2003
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: