Literatura dla dzieci i młodzieży WNP-PEZ-LDDM
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
WIEDZA
STUDENT:
01 Identyfikuje i opisuje wyróżniki literatury dziecięcej i młodzieżowej, omawia jej rozwój w perspektywie historycznej.
02 Wymienia i omawia podstawowe formy gatunkowe, tematykę i główne motywy literatury dziecięcej i młodzieżowej.
03 Wyróżnia i opisuje koncepcje wychowania zawarte w literturze dla dzieci i młodzieży.
04 Wymienia i omawia wybrane dzieła literatury dziecięcej i młodzieżowej.
05 Omawia problematykę ilustracji i edytorstwa książek dla dzieci i młodzieży.
06 Określa formy popularyzacji literatury, omawia serie wydawnicze.
UMIEJĘTNOŚCI
STUDENT:
01 Analizuje i intepretuje wybrane dzieła literatury dziecięcej i młodzieżowej.
02 Dokonuje krytycznej oceny współczesnej oferty czytelniczej dla młodego odbiorcy i konstruuje własne kryteria doboru literatury.
03 Potrafi napisać bajkę terapeutyczną.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
STUDENT:
01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności.
02 Uzasadnia potrzebę zdobywania wiedzy w zakresie oferty czytelniczej dla młodych odbiorców.
03 Dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne zawarte w literaturze dla dzieci i młodzieży.
Kryteria oceniania
Wymagana jest obecność i aktywność na zajęciach (zapoznawanie się z zadana literaturą, czynny udział w dyskusjach), napisanie eseju, zaliczenie egzaminu pisemnego;
Dopuszczalna jedna nieobecność w semestrze. Dodatkową nieobecność należy zaliczyć po wcześniejszym uzgodnieniu z prowadzącą zajęcia. W przypadku, gdy absencja studenta na zajęciach wyniesie 50% godzin zajęciowych, nie ma możliwości odrobienia zajęć, student nie uzyskuje zaliczenia przedmiotu.
Ocena dostateczna
Student prezentuje zakładane efekty kształcenia. Wiedzę referuje bez pogłębionej analizy, nie wykazuje pogłębionej znajomości literatury przedmiotu i podmiotu, formułowane wnioski mają charakter odtwórczy, wykonane prace nie charakteryzują się innowacyjnością.
Ocena dostateczna plus
Student prezentuje zakładane efekty kształcenia. Wiedzę referuje bez pogłębionej analizy, wykazuje znajomość literatury przedmiotu i podmiotu, formułowane wnioski mają charakter odtwórczy, wykonane prace nie charakteryzują się innowacyjnością.
Ocena dobra
Student prezentuje zakładane efekty kształcenia. Wiedzę prezentuje z pogłębioną analizą i refleksją, wykazuje znajomość literatury przedmiotu i podmiotu, formułuje własne wnioski, odnosi wiedzę teoretyczną do praktyki pedagogicznej, wykonane prace mają charakter zindywidualizowany i twórczy.
Ocena dobra plus
Student prezentuje zakładane efekty kształcenia. Wiedzę prezentuje z pogłębioną analizą i refleksją, wykazuje znajomość literatury przedmiotu i podmiotu, poszukuje własnych źródeł, formułuje własne wnioski, odnosi wiedzę teoretyczną do praktyki pedagogicznej, wykonane prace mają charakter zindywidualizowany i twórczy.
Ocena bardzo dobra
Student prezentuje zakładane efekty kształcenia. Wiedzę prezentuje z pogłębioną analizą i refleksją, wykazuje znajomość literatury przedmiotu i podmiotu, poszukuje własnych źródeł, formułuje własne wnioski, odnosi wiedzę teoretyczną do praktyki pedagogicznej, wykonane prace mają charakter zindywidualizowany i twórczy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: