Wczesna edukacja środowiskowa WNP-PEZ-EDS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Student zna terminologię stosowaną w pedagogice wczesnoszkolnej, przedszkolnej oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym. Rozumie podstawy filozofii przyrody i ma pogłębioną wiedzę z zakresu humanistycznych aspektów wychowania środowiskowego.
- Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat własnej specjalności, obejmującą terminologię, teorię (metodykę/dydaktykę szczegółową). Ma pogłębioną wiedzę z zakresu pedagogiki środowiskowej (ekologicznej).
- Student ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu przedszkola, szkoły, pogłębioną w aspekcie kreatywności metodycznej i nowatorstwa organizacyjnego. Ma pogłębioną wiedzę o procesie edukacji środowiskowej w zakresie wychowania przedszkolnego i wczesnej edukacji w klasach I-III.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat edukacji elementarnej, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych, pojawiających się w przedszkolu i szkole. Posiada pogłębione umiejętności w zakresie kreowania warunków do życia w harmonii ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym.
- Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki przedszkolnej, wczesnoszkolnej w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych w przedszkolu, szkole, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych. Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania informacji o aktywności na rzecz środowiska życia.
- Student potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych w obszarze edukacji elementarnej. Potrafi wybrać literaturę dziecięcą, związaną z pojęciami z zakresu wychowania środowiskowego oraz ochroną środowiska społeczno-przyrodniczego.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Student ma pogłębioną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego dla dobra dziecka. Ma pogłębioną świadomość swojej wiedzy o zdrowym stylu życia w harmonii ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym, rozumie potrzebę ustawicznego rozwoju osobistego.
- Student utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w zakresie edukacji elementarnej dziecka, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań edukacyjnych. Ma pogłębioną wrażliwość na godne traktowanie wszystkich istot żywych i jest gotowy do współpracy ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym w tym zakresie.
- Student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy nauczycielskiej, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec dziecka, utożsamia się z zasadami etyki zawodowej, odznacza się rozwagą, dojrzałością psychiczną w realizowaniu działań edukacyjnych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: