Trening twórczości WNP-PE-TT
Treści programowe:
Pedagogika kreatywności.Pojęcia kreatywność, twórczość, innowacyjność.
Budzenie ciekawości jako podstawa kreatywnego podejścia do świata
Odkrywanie w sobie dziecka
Kreatywność na co dzień
Co nam daje popełnianie błędów
Edukacyjna problematyka twórczości plastycznej.
Terapeutyczny i arteterapeutyczny aspekt bajkoterapii
Drama jako kreatywna metoda pedagogiczna
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
WIEDZA:
Student:
-Ma uporządkowaną wiedzę o działalności kulturalnej w kontekście pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
-Ma wiedzę na temat metodyki twórczej, kreatywnej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
UMIEJĘTNOŚCI:
Student:
- Potrafi stosować różnorodne kanały ekspresji twórczej, terapeutycznej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Potrafi przygotować event/ przedstawienie dla dzieci w wieku przedszkolnym/ wczesnoszkolnym (tj. wie i umie przygotować dekoracje, sformułować scenę i bohaterów)
-Potrafi zaprojektować aktywności stymulujące rozwój emocjonalny u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Kompetencje społeczne:
Student:
-Ma pogłębioną świadomość swojego tzw. "wewnętrznego dziecka"
-Posiada umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju
osobistego - w zakresie twórczości, ekspresji, wyrażania emocji, rozpoznawania emocji.
ECTS:
Udział w zajęciach: 15
Przygotowanie / współudział / pomoc w przygotowaniu czynnego zaliczenia: 28
Przeprowadzenie zajęć w akademickim Przedszkolu UKSW: 2
Przygotowanie do zajęć: 15
(60 h: 2 pkt ECTS)
Kryteria oceniania
Warunek zaliczenia przedmiotu:
Aktywne, czynne uczestnictwo w zajęciach + ew. przygotowanie aktywności twórczej w akademickim Przedszkolu UKSW
Ocena bdb: max 1 nieobecność oraz przygotowanie / współudział w przygotowaniu przedstawienia / happeningu dla dzieci (w akademickim Przedszkolu UKSW) + aktywny udział w zajęciach, zaangażowany głos w dyskusjach
Ocena db+: max. 2 nieobecności oraz przygotowanie / współudział w przygotowaniu przedstawienia / happeningu dla dzieci (w akademickim Przedszkolu UKSW) + aktywny udział w zajęciach, wnikliwy namysł i udział w dyskusjach
Ocena db:max 2 nieobecność oraz współudział w przygotowaniu przedstawienia / happeningu dla dzieci (w akademickim Przedszkolu UKSW) + udział w zajęciach
Ocena dst+ : max 2 nieobecność + aktywny udział w zajęciach
Ocena dst: max 3 nieobecności + aktywny udział w zajęciach
Literatura
Literatura podstawoa:
Sajdak A., (2008), Edukacja kreatywna, Kraków: Wyd. WAM
Szmidt K. J., (2003), (red.), Dydaktyka twórczości, Kraków
Szmidt K. J., (2007), Pedagogika twórczości, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Szmidt K., J., (2005), (red.), Trening twórczości w szkole wyższej, Łódź: Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Literatura uzupełniająca:
Dryden G., Vos J., (2011), Rewolucja w uczeniu, Poznań: Wyd. Zysk i S-ka
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: