Terapia specyficznych trudności w uczeniu się matematyki WNP-PE-TSM
ćwiczenia usprawniają psychospołeczny rozwój dziecka koncentrują się wokół następujących problemów: etapy rozwojowe w sferze osobowości,,zachowań sytuacyjnych i rozwoju funkcji psychicznych.
Dążenia i tendencje opozycyjne wobec siebie w różnych okresach życia: przedszkolnym, wczesnoszkolnym, wszkolnym, gimnazjalnym, dojrzewania.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Potrafi określić i zdefiniować cele edukacji matematycznej i trudności dziecka w uczeniu się matematyki
Charakteryzuje, diagnozuje i określa trudności w edukacji matematyznej dziecka.
Potrafi skonstruować konspekt/scenariusz zajęć do pracy z dzieckiem mającym trudności w uczeniu się matematyki
Potrafi stosować odpowiednie metody w pracy z dzieckiem mającym trudności w uczeniu się matematyki.
Ma świadomość rozwijania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie pracy pomocowej dziecku z trudnościami matematycznymi.
Dojrzale i w sposób zaangażowany planuje i realizuje działania terapeutyczno-pomocowe.
Potrafi budować scenariusze odpowiednio do zdiagnozowanegoo typu trudności w edukacji matematyczmej.
Kryteria oceniania
Dostateczny
definiuje podstawowe pojęcia z zakresu edukacji itrudności w uczeniu się matematyki.. Zna i potrafi scharakteryzować podstawowe trudności w uczeniu się matematyki. Potrafi zbudować scenariusz zajęć. Ma świadomość uzupełniania i rozwijania swej wiedzy dla optymalnej efektywności pracy.
Dobry
Zna kryteria dojrzałości do edukacji matematycznej, potrafi wskazać odstępstwa i określić działania pomocowe. Buduje dobry scenariusz, zna różne formy i metody pracy z dzieckiem mającym trudności w uczeniu się matematyki.
Bardzo dobry
Zna kryteria dojrzałości matematycznej, potrafi scharakteryzować i wskazać działania zaradcze dla dziecka z trudnościami. Potrafi zbudować ciekawy scenariusz zajęć pomocowych z zastosowaniem różnorodnych metod i form pracy oraz zbudować i przeanalizować arkusz ewaluacyjny; sformułować wnioski/koerektę.
Literatura
Gruszczyk - Kolczyńska, Dlaczego dzieci nie potrafią uczyć się matematyki?, Warszawa1989
Gruszczyk - Kolczyńska, Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, Warszawa 1997.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: