Praktyki asystenckie WNP-PE-PRAT2
Praktyka asystencka pozwala zapoznać się z psychologicznymi i pedagogicznymi formami aktywności, takimi jak: wieloaspektowe poznanie funkcjonowania placówki, obserwacja różnorodnych zajęć organizowanych i prowadzonych przez specjalistów jak również dokumentowanie hospitowanych zajęć według arkusza obserwacyjnego.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Wiedza:
NP2_W10 - student zna założenia organizacyjne oraz strukturę funkcjonowania instytucji;
NP2_W15 - student zna zakres zadań i obowiązków nauczycieli - terapeutów;
NP2_W18 - student zna założenia diagnostyczno-terapeutyczne podejmowanych w danej placówce działań oraz metody i narzędzia pracy;
P_TW2_01 - student ma wiedzę w zakresie terminologii używanej w terapii pedagogicznej i edukacji włączającej;
P_TW2_02 - student ma wiedzę na temat rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
Umiejętności:
NP2_U02 - student potrafi integrować wiedzę z zakresu nauk pedagogicznych i wykorzystywać ją na płaszczyźnie pomocy i terapii;
NP2_U03 - student posiada umiejętności nawiązywania współpracy ze specjalistami placówki, w której odbywa praktykę;
P_TU2_03- student potrafi przeprowadzić obserwację aktywności uczniów oraz dokonać jej właściwej oceny i prawidłowego zapisu;
Kompetencje społeczne:
NP2_K04 - student jest świadomy wartości i celów działań realizowanych w placówce;
P_TK2_03 - student jest odpowiedzialny za przygotowanie i prowadzenie własnych obserwacji;
50h. praktyki asystenckiej
- 25h. - praktyka w placówce edukacyjnej, w której przeprowadzana jest terapia pedagogiczna;
- 25h. - praktyka w poradni psychologiczno-pedagogicznej;
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
na ocenę 2 (ndst.) - student nie nabył wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie obserwowania i analizy sytuacji edukacyjnych z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
- na ocenę 3 (dst.) - student ma ograniczoną wiedzę na temat rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i nie potrafi w pełni zintegrować jej zakresu w obszarze terapii pedagogicznej, w związku z tym nie podejmuje pełnej współpracy z terapeutą (opiekunem);
- na ocenę 3,5 (dst. plus) - student ma ograniczoną wiedzę na temat rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i nie potrafi w pełni zintegrować jej zakresu w obszarze terapii pedagogicznej, ale jest świadomy swoich braków i stara się je uzupełniać nawiązując współpracę ze specjalistami;
- na ocenę 4 (db.) - student opanował dobrze wiedzę z zakresu rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i umie zastosować ją w analizie obserwacji działań podejmowanych przez terapeutę. Ma problem z oceną przebiegu terapii i metod w niej wykorzystywanych;
- na ocenę 4,5 (db. plus) - student dobrze opanował wiedzę z zakresu rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i umie zastosować ją w analizie obserwacji działań podejmowanych przez terapeutę. Prawidłowo ocenia przebieg terapii i metody w niej wykorzystywane;
- na ocenę 5 (bdb.) - student bardzo dobrze przyswoił wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie obserwowanych działań w obszarze terapii pedagogicznej i edukacji włączającej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: