Intercultural Competence in Pedagogical Work WNP-PE-KOM
Tematy:
1) Podstawowe wiadomości o kulturze.
2) Pluralizm kulturowy w Polsce i jego wyzwania pedagogiczne.
3) Definicje i komponenty "międzyluturowych kompetencji".
4) Definicje i komponenty "międzyluturowych kompetencji".
5) Formalna i nieformalna edukacja a kompetencje międzykulturowe.
6) Dialog i tożsamość.
7) Uniwersytet wobec kultury i kultur.
9) Pedagog w spotkaniu z kultrą Chin.
9) Pedagog w spotkaniu z kultrą Chin.
10) Pedagog w spotkaniu z kulturą islamu.
11) Pedagog w spotkaniu z kulturą islamu.
12) Pedagog w spotkaniu z kultura judaizmu
13) Pedagog w spotkaniu z kultura judaizmu.
14) Pedagog w spotkaniu z kulturą mniejszości etnicznych i narodowych (w tym Romów - Cyganów).
15) Pedagog w spotkaniu z kulturą mniejszości etnicznych i narodowych (w tym Romów - Cyganów).
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Podane wyżej Symbole efektów kształcenia rozpisane są na stronie internetowej Wydziału Nauk Pedagogicznych:
http://www.pedagogika.uksw.edu.pl/node/368
Kryteria oceniania
Praca pisemna.
Literatura
Kamińska K., Zjawisko wielokulturowości w wychowaniu przedszkolnym, "Wychowanie w Przedszkolu" 2002 nr 5, s. 259-266.
Lewowicki T. (red.), Edukacja międzykulturowa w Polsce i na świecie, Katowice 2000.
Lipińska M. (red.), Warsztaty kompetencji międzylulturowych - podręcznik dla trenerów, Warszawa 2008.
Nasalska E., Edukacja międzykulturowa w polskiej szkole, "Kwartalnik Pedagogiczny" 1999 nr 1, s. 73-86
Nikitorowicz J., Edukacja regionalna i międzykulturowa, Warszawa 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: