Metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej WNP-P-MWFI
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy Student:
- posiada wiedzę na temat prawidłowości rozwojowych i możliwości dziecka w różnym wieku rozwojowym
- zna biopsychiczne uwarunkowania kształtowania sprawności fizycznej i zdrowotnej
- ma wiedzę na temat środowiska rodzinnego i lokalnego w zakresie wspomagania fizyczno- zdrowotnego rozwoju dziecka.
W zakresie umiejętności Student:
- analizuje podstawę programową i programy edukacyjne pod kątem rozwoju fizycznego i zdrowotnego dziecka.
-umie zaplanować zajęcia dydaktyczno- wychowawcze, realizujące cele programowe z obszaru rozwoju fizycznego i zdrowotnego./przykładowe scenariusze zajęć z analizą metodyczną/
W zakresie kompetencji Student:
- zna i rozumie potrzeby rozwojowe dziecka na zróżnicowanych szczeblach edukacyjnych.
-jest przekonany o konieczności stosowania indywidualizacji w szczególności w zakresie rozwoju fizycznego i zdrowotnego dziecka.
Uzasadnienie ECTS /2/
godziny kontaktowe - 15
przygotowanie do zajęć- 25
przygotowanie do projektowania zajęć- 20
przygotowanie się do końcowego zaliczenia-20
Kryteria oceniania
dyskusja w oparciu o literaturę przedmiotu, zajęcia warsztatowe, metody symulacyjne, projektu.
Wiedza:
ocena dst/3/ Student w ograniczonym zakresie posługuje się językiem metodycznym,orientuje się w zakresie treści programowych realizowanych na poszczególnych szczeblach edukacyjnych,Potrafi nazwać podstawowe zasady i metody pracy w realizacji treści programowych z zakresu kultury fizycznej i wychowania zdrowotnego.
ocena db/4/ Student posługuje się językiem metodycznym w zróżnicowanych sytuacjach dydaktycznych, zna treści programowe przeznaczone do realizacji w poszczególnych etapach edukacyjnych.Potrafi-spośród wielu sposobów pracy z dzieckiem-odpowiednio wskazać właściwe,adekwatne do jego możliwości rozwojowych.
ocena bdb/5/ Student ma opanowany język metodyczny, zna zróżnicowane metody pracy, które służą realizacji treści programowych z zakresu kultury fizycznej i edukacji zdrowotnej. Charakteryzuje psychofizyczne właściwości rozwoju dziecka na poziomie zróżnicowanych etapów kształcenia.
Umiejętności:
ocena dst/3/ Student analizuje warsztat metodyczny nauczyciela, w ograniczonym stopniu dobiera metody pracy, środki dydaktyczne, ćwiczenia ruchowe do zakresu realizowanych treści i do możliwości dziecka. Potrafi- przy pomocy wzorcowych projektów- zaplanować pracę w ramach jednostki dydaktycznej.
ocena db/4/ Student refleksyjnie analizuje warsztat metodyczny, dostosowując go do możliwości dziecka. Stosuje szeroko rozumianą pracę zróżnicowaną. W oparciu o materiał wzorcowy opracowuje projekt zajęć edukacyjnych.
ocena bdb/5/ Student refleksyjnie i krytycznie analizuje warsztat metodyczny. Projektując pracę, wykorzystuje metody aktywne, dostosowane do możliwości psychofizycznych dziecka. Samodzielnie opracowuje projekt zajęć edukacyjnych.
Kompetencje;
ocena dst/3/ Student jest świadomy swojej roli w grupie, jednak z trudem potrafi zmotywować uczniów do aktywności fizycznej.
W ograniczonym stopniu uzasadnia konieczność modyfikowania oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka.
ocena db/4/ Student - poprzez stosowanie zróżnicowanych ćwiczeń, zabaw, metod - potrafi zmotywować uczniów do aktywności fizycznej.W sposób poprawny metodycznie, uzasadnia konieczność modyfikacji oddziaływań dydaktyczno- wychowawczych w zależności od możliwości rozwojowych dziecka. Kształtuje postawy wychowania prozdrowotnego.
ocena bdb/5/ Student na bazie dynamicznej diagnozy dostosowuje zakres realizowanych treści, z zakresu edukacji fizycznej i zdrowotnej,do predyspozycji, potrzeb i zainteresowań dziecka. Swój wybór potrafi uzasadnić pod względem metodycznym, psychologicznym i zdrowotnym. Samodzielnie opracowuje projekt dydaktyczny z wykorzystaniem trafnie dobranych środków dydaktycznych i ciekawych sposobów pracy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: