Multimedia w edukacji z elementami metodyki zajęć technicznych i komputerowych WNP-P-MEZ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
NP2_W03 Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki, jej nurtach i systemach pedagogicznych, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania.
NP2_W12 Ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych.
NP2_W15 Ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną w wybranych zakresach.
NP2_W18 Ma wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań – norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w wybranym obszarze działalności pedagogicznej (wychowanie przedszkolne, nauczanie w szkołach ogólnodostępnych, w szkołach i oddziałach specjalnych, terapeutycznych oraz integracyjnych).
NP2_W20 Ma wiedzę na temat bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, do pracy w których uzyskuje przygotowanie.
Umiejętności
NP2_U03 Potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
NP2_U08 Potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych.
NP2_U10 Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych.
NP2_U12 Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole.
NP2_U15 Potrafi pracować z uczniami edukacji początkowej, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi).
NP2_U16 Ma umiejętność zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy pedagogicznej.
Kompetencje
Kryteria oceniania
Uczestniczyć w zajęciach
Udział w dyskusjach
Być aktywnym merytorycznie
Wykonywać zadania w określonym terminie
Literatura
1. Aftab P. (przeł. Nicewicz B.): Internet a dzieci. Uzależnienia i inne niebezpieczeństwa. Prószyński i S-ka SA, Warszawa 2003.
2. Gajda J.: Media w edukacji. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2005.
3. Goban–Klas T.: Media i komunikowanie masowe : teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu. PWN, Kraków 1999.
4. Gruba J.: Wykorzystanie komputera w nauce czytania. „Życie Szkoły” 2002, nr 5.
5. Hassa A.: Komputer w edukacji wczesnoszkolnej. Możliwości i ograniczenia. „Życie Szkoły” 2000, nr 9.
6. Hryciuk L.: Zajęcia z programem komputerowym „Klik uczy czytać”. „Życie Szkoły” 2002, nr 3.
7. Izdebska J.: Dominacja mediów w środowisku wychowawczym dziecka. „Edukacja Medialna” 2000, nr 4.
8. Jare E.: Multimedialne programy dla dzieci. „Edukacja i Dialog” 2002, nr 7.
9. Kłosińska T.: Edukacyjne programy multimedialne w kształceniu wczesnoszkolnym. „Życie Szkoły" 2002, nr 6.
10. Kozioł K.: Komputer w kształceniu zintegrowanym. Scenariusze zajęć. „Życie Szkoły” 2002, nr 9.
11. Nowakowska–Buryła I.: Postawy dzieci wobec mediów. „Edukacja Medialna” 2003, nr 1.
12. Szafran R.: Pomaga nam komputer. „Życie Szkoły” 2003, nr 7.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: