Aktor przed kamerą WH-SP-F-II-1-Aktor
Treści merytoryczne: Ćwiczenie budowania samodzielnie postaci scenicznej, umiejętności posługiwania się słowem oraz prowadzenia dialogu. Zapoznaje uczestników z metodami instruowania aktora przydatnymi zwłaszcza w pracy przy realizacji filmu amatorskiego.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Efekty uczenia:
WIEDZA
1. Ma podstawową wiedzę o filmie w systemie kultury narodowej zna jego zakres pojęciowy.
2. Zna podstawową terminologię z dziedziny filmu.
3. Ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z dziedziny filmu zarówno profesjonalnego jak i niezależnego
UMIEJĘTNOŚCI
1.Ma podstawowe umiejętności w zakresu formułowania problemów towarzyszących tworzeniu projektu filmowego oraz doboru metod i narzędzi koniecznych do jego realizacji.
2. Umie kierując się wskazówkami opiekuna zrealizować samodzielnie mały projekt filmowy.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
1.Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z dziedziny filmu, rozumie konieczność uczenia się, rozwoju osobistego i uczestnictwa w kulturze przez całe życie.
2.Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role.
3.Potrafi odpowiednio określić priorytety służące re4alizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
4. Ma świadomość roli filmu w budowaniu świadomości narodowej i rozwijaniu dialogu społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym.
5. Uczestniczy w życiu kulturalnym ze świadomością wartości tradycji literackiej i językowej jako dobra wspólnego.
Kryteria oceniania
Zajęcia warsztatowe. Zaliczenie na podstawie zrealizowania etiudy filmowej z udziałem kolegów oraz uczestnictwa w charakterze aktora w etiudzie realizowanej przez innego uczestnika warsztatów.
Literatura
Literatura:
Bieżąca znajomość pism filmowych oraz literackich.
. „Mimika” Wojciech Bogusławski oprac. Jacek Lipiński i Tadeusz Sivert PIW Warszawa 1965
2. „O technice aktora” Michaił Czechow Kraków 2008 tłum. Marek Sołek
3. „Praca aktora nad sobą” Konstanty Stanisławski Warszawa 1954
4. „Moje życie w sztuce” Konstanty Stanisławski Warszawa 1954
5. „Jerzy Grotowski. Źródła, inspiracje, konteksty” Zbigniew Osiński Gdańsk 1998
6. „Pamięć Reduty Osterwa, Limanowski, Grotowski” Zbigniew Osiński Gdańsk 2003
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: