Poprawność, etykieta i etyka w języku biznesu WH-KUZ-II-1-PoprEtyk
Zajęcia koncentrować się będą wokół następujących zagadnień:
- Etyka i jej przedmiot. Normy moralne i prawne
- Miejsce etyki w społeczności wolnego rynku. Etyka biznesu i jej problematyka.
- Konflikty w środowisku pracy i ich podłoże. Etyczne sposoby ich przezwyciężania. Poprzez kompromis do współpracy.
- Taktyki manipulacyjne. Konsekwencje nieetycznych zachowań względem klientów firmy
- Moralno-prawne dylematy reklamy produktów i usług.
- Dylematy społecznej odpowiedzialności podmiotów biznesowych
Nakład pracy studenta:
15 h - aktywne uczestnictwo w zajęciach
5 - krytyczna analiza przedstawionych na zajęciach przykładów
5 - przygotowanie się do zajęć
5 - przygotowanie publicznej prezentacji podejmującej określone zagadnienia z zakresu etyki biznesu
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
KU2_W05 - student zna gruntownie narzędzia metodologiczne oraz kategorie badawcze kulturoznawstwa i pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych
KU2_W08 - student ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kulturoznawstwa z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami naukowymi obszaru nauk humanistycznych oraz częściowo obszaru nauk społecznych, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych
KU2_W16 - student posiada pogłębioną wiedzę ogólną w zakresie nauk o mediach, etnologii i socjologii
UMIEJĘTNOŚCI:
KU2_U03 – student umie dokonać krytycznej oceny jakości źródła informacji oraz przeprowadzić analizę i ocenę pozyskanej informacji
KU2_U04 – samodzielnie selekcjonuje i wykorzystuje zdobyte informacje, potrafi korzystać z nich w odpowiednio dobranym kontekście
KU2_U05 – student samodzielnie formułuje problem badawczy za podstawę przyjmując pogłębioną analizę prac innych autorów ora syntezę różnych idei i poglądów
KU2_U12 – student potrafi w oryginalnej perspektywie dokonywać krytycznej analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury polskiej i obcej, stosując metody typowe oraz innowacyjnie wytworzone w toku samodzielnych działań badawczych, w celu określenia znaczeń tekstów kultury, ich oddziaływania społecznego oraz miejsca w procesie historyczno-kulturowym
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
KU2_K03 - student potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz doskonaląc kompetencje i sprawności komunikacyjne
KU2_K05 - student umie określić warunki oraz znaczenie praktycznego zastosowania zdobywanej wiedzy i umiejętności w odniesieniu do planowanej aktywności zawodowej, uwzględniając wymogi etyczne jako elementarne reguły życia społecznego
KU2_K07 – student ma świadomość własnej i wspólnej odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego Polski i Europy jako znaków tożsamości człowieka we współczesnym zglobalizowanym świecie
Kryteria oceniania
Efekty w obszarze wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych zostaną osiagnięte z wykorzystaniem takich metod jak:
Wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, ćwiczenia praktyczne (grupowa realizacja projektu, stadium przypadku). Efekty zweryfikowane zostaną podczas publicznej (przed innymi studentami uczęszczajacymi na zajęcia oraz prowadzącym zajęcia) prezentacji projektu pracy grupy na zadany temat. Wyniki pracy grupy zostaną poddane analizie i dyskusji seminaryjnej.
Student otrzymuje ocenę 2 (ndst), gdy nie spełni wymogów obowiązujących na ocenę 3 (dst)
- ocena 3 (dst.): student zna podstawową terminologię z zakresu przedmiotu, w sposób podstawowy wykorzystuje bazy danych, przygotowuje pracę pisemną na poziomie dostatecznym, ma podstawową orientację w życiu kulturalnym
- ocena 4 (db.): student zna terminologię z zakresu przedmiotu, w sposób zadowalający wykorzystuje bazy danych, informacje i raporty medialne, przygotowuje pracę pisemną na poziomie dobrym, ma dobrą orientację w życiu kulturalnym
- ocena 5 (bdb): student zna i stosuje terminologię z zakresu przedmiotu, w sposób wzorowy wykorzystuje bazy danych, informacje i raporty medialne, przygotowuje krytyczną i analityczną prezentację pracy na poziomie bardzo dobrym, ma świetną orientację w życiu kulturalnym.
Warunki zaliczenia.
Oprócz obecności na zajęciach (dozwolone są 2 nieusprawiedliwione nieobecności) i zapoznania się z zalecaną, ustaloną na zajęciach literaturą - ocena końcowa jest sumaryczną oceną prowadzącego zajęcia wszystkich zadań wykonanych przez grupę. Każdy ze studentów podczas zajeć pracuje w grupie, powołanej na początku zajęć/semestru. Każdy ze sudentów oceniony zostanie za wykonanie grupowego projektu/prezentacji na zajęciach projektu, dotyczącego wybranego tematu zadanego przez prowadzącego zajęcia
Literatura
1. Filek J., Wprowadzenie do etyki gospodarczej, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2005.
2. Gasparski W., Wykłady z etyki biznesu. Nowa edycja, Warszawa 2004.
3. Klimaczak B., , Etyka gospodarcza, Wyd. AE we Wrocławiu 2006.
4. Rybak M., Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wyd. PWN, Warszawa 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: