Treści internetowe w praktyce (content writing, SEO PR,WCAG) WH-KU-M-II-1-SEOPR
Celem zajęć jest:
- nabycie praktycznej wiedzy z zakresu public relations oraz zarządzania informacją
- umiejętność stosowania w praktyce trendów w komunikacji PR i marketingowej, także tych antycypujących kryzys, szacowania szans i zagrożeń oraz silnych i słabych stron (SWOT) w komunikacji, sytuowania działań PR w obszarze kultury medialnej, umiejętność tworzenia tekstów i komunikatów, planowania i prowadzenia działań content marketingowych
- pozyskanie praktycznej wiedzy z zakresu tworzenia treści komunikacyjnych, zasad tworzenia dobrego wizerunku organizacji, współczesnych reguł i trendów w PR
- nabycie praktycznych umiejętności sprawnego i profesjonalnego zarządzania komunikacją w social media
- nabycie wiedzy z zakresu pozycjonowania treści w internecie
- umiejętność tworzenia publikacji w social media w realnych kanałach komunikacyjnych
Zagadnienia:
Rodzaje treści internetowych
Strategia i zarządzanie strategiczne informacją.
Etapy procesu zarządzania strategicznego informacją.
Analiza SWOT, analiza RACE Johna Marstona, SMART.
Model zarządzania informacją za pomocą mediów społecznościowych.
Tworzenie kampanii społecznej w mediach społecznościowych.
Rola komunikacji wizualnej w sektorze non profit.
Kompozycja tekstu w mediach elektronicznych i w social media.
Komunikacja za pośrednictwem fanpage’a, Twittera, bloga, kanałów na YouTube, w Pinterest, w Instagramie, tworzenie haseł w Wikipedii, Wikicommons i WikiNews, rola nowoczesnej witryny www w komunikacji.
Narzędzia komunikacji wewnętrznej.
Zagadnienia WCAG:
Polecenie pracy zaliczeniowej:
1. Proszę przygotować 10 opisów alternatywnych zdjęć tak by dzięki nim osoba niewidoma dowiedziała się, co przedstawia
fotografia nie widząc jej.
W wykonaniu zadania należy posiłkować się publikacją zamieszczoną w Internecie pod adresem:
http://www.akceslab.pl/poradnik/
2. Proszę przygotować 1 opis deskrypcji obrazu, plakatu, zdjęcia, widokówki, okładki płyty. Opis w sposób szczegółowy
powinien opisywać zawartość obiektu osobie niewidomej. Wypowiedź pisemna powinna być dłuższą formą.
Przykładem tego typu deskrypcji mogą być opisy:
https://czytanieobrazow.pl/materialy/mural-pocztowka-z-ursynowa/ - (Audiodeskrypcja)
http://www.isztuka.edu.pl/i-sztuka/node/190
https://rockadroll.pl/okladki/louis-armstrong-louis-armstrong-in-prague-lucerna-hall-1965/
W pracy zaliczeniowej oceniana będzie adekwatność opisu do zawartości obiektu; przejrzystość wypowiedzi; spójność opisu;
walor poprawnego języka formy pisemnej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK nr 1: student potrafi tworzyć profesjonalne materiały prasowe do internetu
EK nr 2: student wie, kiedy należy stosować i jakie narzędzia komunikacji internetowej, rozumie potrzebę stosowania ich w określonych sytuacjach, potrafi przygotować materiały w krótkim czasie
EK nr 3: student potrafi stworzyć zespołowo strategię komunikacyjną uwzględniając wszystkie jej elementy, w różnych kanałach komunikacyjnych; student dobiera prawidłowo narzędzia i kanały komunikacji w zależności od rodzaju medium
Kryteria oceniania
Na ocenę 3 – potrafi zdefiniować, czym jest odbiorca i przekaz w mediach społecznościowych, ale nie potrafi przygotować strategii komunikacji
Na ocenę 4 – zna model tworzenia strategii komunikacji w mediach społecznościowych (w tym SEO oraz content writing), podejmuje próby przygotowania takiej strategii w działań z marketingu internetowego dotyczącego organizacji lub/i projektu z dziedziny kultury
Na ocenę 5 – potrafi kompetentnie zaplanować strategię komunikacji internetowej, dobrać odpowiednie narzędzia internetowej komunikacji, umie posługiwać się SEO; umiejętnie analizuje obecność w mediach społecznościowych danego brandu
Polecenie pracy zaliczeniowej WCAG:
1. Proszę przygotować 10 opisów alternatywnych zdjęć tak by dzięki nim osoba niewidoma dowiedziała się co przedstawia
fotografia nie widząc jej.
W wykonaniu zadania należy posiłkować się publikacją zamieszczoną w Internecie pod adresem:
http://www.akceslab.pl/poradnik/
2. Proszę przygotować 1 opis deskrypcji obrazu, plakatu, zdjęcia, widokówki, okładki płyty. Opis w sposób szczegółowy
powinien opisywać zawartość obiektu osobie niewidomej. Wypowiedź pisemna powinna być dłuższą formą.
Przykładem tego typu deskrypcji mogą być opisy:
https://czytanieobrazow.pl/materialy/mural-pocztowka-z-ursynowa/ - (Audiodeskrypcja)
http://www.isztuka.edu.pl/i-sztuka/node/190
https://rockadroll.pl/okladki/louis-armstrong-louis-armstrong-in-prague-lucerna-hall-1965/
W pracy zaliczeniowej oceniana będzie adekwatność opisu do zawartości obiektu; przejrzystość wypowiedzi; spójność
opisu; walor poprawnego języka formy pisemnej.
Dodatkowo:
- aktywna obecność
- aktywne uczestnictwo studenta (możliwa usprawiedliwiona nieobecność trzy razy na zajęciach, przy czwartej nieobecności student odrabia ją dodatkowym kolokwium na ostatnich zajęciach). Powyżej czterech nieobecności nie ma możliwości zaliczenia przedmiotu.
- zaangażowanie w pracę zespołową
- kultura komunikacji
- regularność w oddawaniu prac
- na zajęciach obecność z włączoną kamerą
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: