Cultural heritage throuhg new media art WH-KON-U2-CulHer
Dziedzictwo kulturowe w perspektywie sztuki nowych mediów:
Celem kursu jest pokazanie sztuki mediów jako elementu dziedzictwa kulturowego współczesności. Rewolucja informacyjna, zwłaszcza transformacja cyfrowa spowodowała szeregzmian społecznych i komunikacyjnych. W konsekwencji wykorzystaniu szeregu nowych narzędzi i technologii powstały nowe formy zapisu i dystrybucji informacji. W tym procesie niezmiernie istotna jest ponowna refleksja nad kategorią dziedzictwa kulturowego zarówno w kontekście lokalnym, narodowym regionalnym czy ogólnoludzkim.
Dlatego tez niniejszy kurs ma uchwycić obopólne relacje pomiędzy sztuka mediów jako jednym z języków komunikacji współczesności a szeroko definiowanym dziedzictwem kulturowym.
Kurs ma pomóc zrozumieć min: Jak je definiować, jak wykorzystać sztukę mediów jako narzędzie komunikacji współczesności zwłaszcza w kontekście cyfrowej transformacji. Ostatecznie również jaki status ma sztuka
mediów i czy i w jakiej formie staje się elementem dziedzictwa kulturowego.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
DRL_W03
DRL_U01
Kryteria oceniania
Każdy temat zostanie omówiony przez prowadzącego. Dalsza praca polegać będzie na grupowych warsztatach popartych literaturą przedstawioną w sylabusie. Studenci przygotowują również prezentacje i krótkie prace pisemne.
Literatura będzie zaprezentowana przez prowadzącego kurs na pierwszych zajęciach.
Ocena wystawiana jest na podstawie trzech kryterów:
1. Obecność (do 3 nieobecności)
2. Aktywność w czasie zajęć
3. Przygotowanie zadanych prac i prezentacji.
Praktyki zawodowe
n.a
Literatura
Literatura
1. Bernd Evers, Architectural Theory from the Renaissance to the Present, Taschen: Cologne 2005.
2. David A. Laurel, Stephen Pentak, Design basics, Wadsworth Publishing Co Inc.: Boston 2007.
3. Matila Ghyka, The Geometry of Art and Life, Dover Press: New York 2003.
4. Alex W. White, The Elements of Graphic Design, Allworth Press: New York 2011.
5. Timothy Samara, Making and Breaking the Grid (Graphic Design), Rockport Publishers: Rockport 2017.
6. Jacques Derrida, Ian McLeod, The Truth in Painting, University of Chicago Press: Chicago 2017.
7. Benoît B. Mandelbrot, The Fractal Geometry of Nature, W.H.Freeman & Co Ltd: Bedford 1982.
8. Benoît B. Mandelbrot Fractals: Form, chance, and dimension, W.H.Freeman & Co Ltd: Bedford 1977.
9. Heinz-Otto Peitgen, The Beauty of Fractals: Images of Complex Dynamical Systems, Springer Verlag: Berlin 1986.
10. Emrah Yayici, Design Thinking Methodology Book, Artbiztech: Istanbul 2016.
11. Idris Mootee, Design Thinking for Strategic Innovation, Wiley & Sons: London 2013.
12. Aaris Sherin, Design Elements, Color Fundamentals: A Graphic Style Manual for Understanding How Color Affects Design, Rockport Publishers: Rockport 2012.
13. Pete Barry, The Advertising Concept Book [the 3rd Edition], Chapter 06, Thames & Hudson: London 2016.
14. William Arens, Michael Weigold, Contemporary Advertising, Mc Graw Hill Education: New York 2014.
Literatura Online:
1. The Art Story, Modern Art Insight http://www.theartstory.org/movement-minimalism.htm
2. Roger Scruton, Peter Collins, Alan Gowans, James S. Ackerman https://www.britannica.com/topic/architecture
3. Barbara Kruger, Movements and Styles: Conceptual Art, Feminist Art, Postmodernism http://www.theartstory.org/artist-kruger-barbara.htm
4. Paleolithic Art and Culture, History and Evolution of Prehistoric Arts and Crafts. http://www.visual-arts-cork.com/prehistoric/paleolithic-art-culture.htm
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: