Problemy edytorskie literatury XIX i XX wieku WH-FPZ-M-II-2-PrEdLi
Przedmiot realizuje dwa podstawowe cele. Po pierwsze, ma na zapoznać Studentów z najważniejszymi problemami
edytorskimi literatury XIX i XX wieku. Podczas zajęć omówione zostaną najważniejsze edycje krytyczne wybranych twórców
obu stuleci. Drugi cel przedmiotu ma charakter warsztatowy. Studenci będą zobligowani do przygotowania w drugim
semestrze krytycznego opracowania edytorskiego wybranego tekstu o kilkustronicowej objętości.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Student zna na poziomie zaawansowanym pojęcia, teorie i zasady postępowania, stosowanego w edytorstwie naukowym w
odniesieniu do tekstów XIX- i XX-wiecznych.
Student potrafi samodzielnie organizować proces przygotowania publikacji krytycznej XIX- i XX-wiecznej. Potrafi
samodzielnie rozwijać swoje kompetencje. edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach modułu kształcenia
edytorskiego, a także ukierunkowywać innych w tym zakresie..
Student jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji edytorskiego modułu kształcenia
literaturoznawczego przy planowaniu i działalności zawodowej i inspirowaniu aktywności na rzecz środowiska społecznego.
6 punktów ECTS ~ 150 godzin pracy
30 godzin - udział w zajęciach
50 godzin - przygotowywanie się do zajęć
70 godzin - przygotowanie pracy zaliczeniowej.
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach, przygotowywanie wystąpień, przygotowanie pracy końcowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: