Przygotowanie publikacji współczesnej WH-FPZ-M-I-3-PrzPuW
Celem warsztatów jest zaznajomienie studentów z poetyką tworzenia publikacji współczesnych (artykuł naukowy, praca dyplomowa) oraz pracą poprzedzającą pisanie tekstu (kwerendy biblioteczne, zbieranie materiałów). Podczas zajęć studenci będą pracować nad poszczególnymi elementami tworzonego tekstu współczesnego. Główną metodą dydaktyczną jest praca indywidualna (bądź w zespole) na przygotowywanym materiale, dyskusja moderowana, burza mózgów, a także elementy wykładu podawczego.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: Przygotowanie do zajęć - 30 godzin
Przygotowanie pracy zaliczeniowej - 10 godzin
Zapoznanie z literaturą przedmiotu - 20 godzin
Praca na zajęciach - 15 godzin
Łącznie 75 godzin = 3 ECTS | W cyklu 2022/23_Z: 3 punkty ECTS = +/- 75 godzin pracy
60 godzin - przygotowywanie się do zajęć;
15 godzin - udział w zajęciach |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
EW_1 - definiuje pojęcia z zakresu redakcji tekstu (redakcji merytorycznej i technicznej);
EW_2 - omawia poszczególne etapy przygotowania publikacji współczesnej;
EW_3 – omawia strukturę tekstu naukowego;
EW_4 – rozróżnia funkcje poszczególnych elementów tekstu naukowego;
EU_1 - potrafi przygotować streszczenie artykułu naukowego;
EU_2 – potrafi zredagować przypisy i bibliografię tekstu współczesnego;
EU_3 – posługuje się językiem naukowym;
EU_4 – potrafi napisać kolejne ogniwa publikacji (wstęp, rozdział, zakończenie) zgodnie z poetyką tworzenia tekstu naukowego;
EU_5 – potrafi cytować różnorodne źródła;
UK_1 - pracuje w grupie i w zespole;
UK_2 - uczestniczy w dyskusji, prezentuje swoje stanowisko
Kryteria oceniania
Niedostateczną ocenę otrzymuje Student, który nie opanował efektów kształcenia:
- nie bierze czynnego udziału w zajęciach;
- nie zna pojęć z zakresu redakcji tekstu współczesnego (redakcji merytorycznej i technicznej);
- nie rozumie problematyki związanej z poetyką publikacji współczesnej (artykuł, praca roczna, praca dyplomowa);
- nie wykazuje chęci rozwijania swoich kompetencji redakcyjnych i nie wykorzystuje wiedzy zdobytej podczas zajęć;
- nie wie, jak skonstruowana jest praca dyplomowa/artykuł naukowy;
- nie potrafi skonstruować przypisów oraz bibliografii;
- nie potrafi pracować w grupie lub w zespole;
- otrzymał ocenę niedostateczną z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu) lub nie oddał pracy.
Dostateczną ocenę otrzymuje Student, który:
- sporadycznie bierze aktywny udział w zajęciach;
- zna w stopniu dostatecznym pojęcia z zakresu redakcji tekstu współczesnego (redakcji merytorycznej i technicznej);
- rozumie problematykę związaną z poetyką publikacji współczesnej (artykuł, praca roczna, praca dyplomowa);
- potrafi z pomocą prowadzącego rozwijać swoje redakcyjne i wykorzystuje zdobytą wiedzę podczas zajęć;
- wie, jak skonstruowana jest praca dyplomowa/artykuł naukowy;
- potrafi skonstruować przypisów oraz bibliografii;
- potrafi pracować w grupie;
- posiada dostateczną wiedzę i umiejętności z zakresu przygotowania tekstu naukowego;
- otrzymał ocenę dostateczną z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Dobrą ocenę otrzymuje Student, który:
- bierze aktywny udział w zajęciach;
- zna dobrze pojęcia z zakresu redakcji tekstu współczesnego (redakcji merytorycznej i technicznej);
- rozumie problematykę związaną z poetyką publikacji współczesnej (artykuł, praca roczna, praca dyplomowa);
- potrafi samodzielnie rozwijać swoje redakcyjne i wykorzystuje zdobytą wiedzę podczas zajęć;
- wie, jak skonstruowana jest praca dyplomowa/artykuł naukowy;
- potrafi skonstruować przypisów oraz bibliografii;
- potrafi pracować w grupie i w zespole;
- posiada znaczną wiedzę i umiejętności z zakresu przygotowania tekstu naukowego;
- otrzymał ocenę dostateczną z plusem lub dobrą z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Bardzo dobrą ocenę otrzymuje Student, który:
- bierze aktywny udział w zajęciach, wykazuje bardzo duże zainteresowanie poruszanymi zagadnieniami, samodzielnie poszerza swoją wiedzę;
- zna bardzo dobrze pojęcia z zakresu redakcji tekstu współczesnego (redakcji merytorycznej i technicznej) oraz zasady przygotowania publikacji współczesnej;
- bardzo dobrze problematykę związaną z poetyką publikacji współczesnej (artykuł, praca roczna, praca dyplomowa);
- potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje redakcyjne, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć;
- bardzo dobrze wie, jak skonstruowana jest praca dyplomowa/artykuł naukowy;
- potrafi skonstruować przypisów oraz bibliografii;
- potrafi pracować w grupie (w mniejszych i większych zespołach);
- otrzymał ocenę dobrą z plusem lub bardzo dobrą z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: