Seminarium licencjackie WH-FPZ-I-3-SemLicenc
1. Zapoznanie się z warsztatem pisania pracy licencjackiej;
2. Kwerendy bibliogaficzne;
3. Przygotowanie bibliografii;
4. Edycja tekstu naukowego;
5. Wykorzystanie źródeł naukowych i zasady cytowania;
6. Zasady powadzenia wywodu naukowego;
7. Wybór tematu pracy licencjackiej;
8. Ustalenie celu badania naukowego; prezentacja hipotezy badawczej
9. Podstawy metodologii badań historycznoliterackich;
10.Wybór metody analizy materiału badawczego;
11. Formułowanie wniosków.
W cyklu 2021/22_Z:
Język a kultura na wsi i w miastach. 2. Kształtowanie się języka dzieci i młodzieży. 3. Zagadnienia onomastyczne. 4. Nazewnictwo miejskie a kultura. Gwara warszawska i gwary środowiskowe. 5. Język polski do 1939 roku. 6. Język polski po 1945 roku, 7. Pionowe ruchy ludności w czasie okupacji jako początek demokratyzacji języka polskiego. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student otrzymuje zaliczenie, jeżeli:
-zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej;
- ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu
przygotowywanej pracy licencjackiej;
- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych;
- umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by
przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego
dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych
uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym;
- umie przygotować typowe prace pisemne w języku
polskim, z zakresu filologii polskiej, z wykorzystaniem
podstawowych ujęć teoretycznych i informacji
pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych;
- ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie
dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy;
- ma świadomość roli wiedzy o kulturze, języku i literaturze
w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu
społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym
Za udział w I semestrze seminarium Student może otrzymać 3 punkty ECTS:
30 godzin - udział w zajęciach;
50 godzin - przygotowywanie się do pisania pracy licencjackiej;
10 godzin - pisanie pierwszego fragmentu pracy licencjackiej.
Kryteria oceniania
Student nie otrzymuje zaliczenia, jeżeli nie spełnia kryteriów wymienionych w efektach kształcenia.
Student otrzymuje zaliczenie, jeżeli:
-zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej;
- ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu
przygotowywanej pracy licencjackiej;
- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych;
- umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by
przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego
dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych
uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym;
- umie przygotować typowe prace pisemne w języku
polskim, z zakresu filologii polskiej, z wykorzystaniem
podstawowych ujęć teoretycznych i informacji
pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych;
- ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie
dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy;
- ma świadomość roli wiedzy o kulturze, języku i literaturze
w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu
społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: