Opracowanie edytorskie tekstu - literatura XVII/XVIII w. WH-FP-SP-II-1-OprEd1
Na opracowanie edytorskie dzieła literackiego będą składały się: wybór utworu, rozpoznanie sytuacji edytorskiej dzieła, analiza i porównanie przekazów, wybór podstawy tekstowej, opracowanie aparatu krytycznego, opracowanie językowe tekstu (zasady transkrypcji), przygotowanie komentarzy językowych, historycznoliterackich, ew. innych niezbędnych do rozumienia utworu.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
WIEDZA
FP2_WO5
Student zna i rozumie podstawową terminologię z zakresu edytorstwa. Ma uporządkowaną wiedzę o badaniach z zakresu edytorstwa staropolskiego i ich rezultatach.
UMIEJĘTNOŚCI
FP2_UO3
Potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi tekstologii i edytorstwa.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
FP2_KO3
Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji wybranego przez siebie lub innych zadania w sferze działalności wydawniczej.
ECTS:
udział w ćwiczeniach = 30
przygotowanie do ćwiczeń = 30
60 godz./25-30 ≈ 2
Kryteria oceniania
Metoda oceniania:
Na ocenę końcową składają się aktywność na zajęciach oraz ocena z pracy zaliczeniowej.
Kryteria oceniania:
Efekt FP2_WO5
Na ocenę niedostateczną (2): student nie zna na poziomie rozszerzonym terminologii nauk humanistycznych z zakresu z zakresu studiowanej specjalizacji
Na ocenę dostateczną (3): student na poziomie rozszerzonym posiada ogólnie uporządkowaną terminologię nauk humanistycznych z zakresu studiowanej specjalizacji
Na ocenę dobrą (4): student na poziomie rozszerzonym posiada dobrze uporządkowaną terminologię nauk humanistycznych z zakresu studiowanej specjalizacji
Na ocenę bardzo dobrą (5): student na poziomie rozszerzonym posiada w pełni uporządkowaną terminologię nauk humanistycznych z zakresu studiowanej specjalizacji
Efekt FP2_UO3
Na ocenę niedostateczną (2): student nie umie w sposób samodzielny zdobywać informacji naukowych, rozwijać kompetencji badawczych i kierować własną karierą zawodową
Na ocenę dostateczną (3): student posiada niepełną umiejętność samodzielnego zdobywania informacji naukowych, rozwijania kompetencji badawczych i kierowania własną karierą zawodową
Na ocenę dobrą (4): student posiada dobrą umiejętność samodzielnego zdobywania informacji naukowych, rozwijania kompetencji badawczych i kierowania własną karierą zawodową
Na ocenę dobrą (5): student posiada pełną umiejętność samodzielnego zdobywania informacji naukowych, rozwijania kompetencji badawczych i kierowania własną karierą zawodową
Efekt FP2_KO3
Na ocenę niedostateczną (2): student nie potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania nie rozumie potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze
Na ocenę dostateczną (3): student w stopniu dostatecznym potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania dostatecznie rozumie potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze
Na ocenę dobrą (4): student w stopniu dobrym potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania dobrze rozumie potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze
Na ocenę dobrą (5): student w stopniu bardzo dobrym potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmując różnorodne zadania doskonale rozumie potrzeby uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze
Literatura
1. Słownik terminów literackich, pod red. J. Sławińskiego, Wrocław 1998. (hasła z zakresu tekstologii i edytorstwa).
2. Z.Goliński, Edytorstwo. Tekstologia. Przekroje, Wrocław 1969.
3. K. Górski, Tekstologia i edytorstwo dzieł literackich, Warszawa 1978.
4. J. Starnawski, Praca wydawcy naukowego, Wrocław 1980.
5. Zasady wydawania tekstów staropolskich (Projekt), red. M.R. Mayenowa przy współudziale Z. Florczak, przykłady oprac. J. Woronczak, Wrocław 1955.
6. J. Trzynadlowski, Edytorstwo: tekst, język, opracowanie, Warszawa 1983.
7. R. Loth, Podstawowe pojęcia i problemy tekstologii i edytorstwa naukowego, Warszawa 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: