Gramatyka opisowa języka włoskiego WH-F-FW-I-1-GramOpJW
Celem tego kursu jest omówienie typów i budowy wyrazów włoskich. Na wykładzie analizowane są części mowy, takie jak rzeczownik, rodzajnik, czy przymiotnik. Studenci poznają części mowy oraz ich charakterystykę, uczą się dzielić wyrazy na morfemy, poznają również podstawy słowotwórstwa włoskiego. Wiedzę zdobytą na zajęciach utrwalają wykonując cotygodniową serią ćwiczeń lingwistycznych.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Student posiada podstawową wiedzę na temat metodologii, terminologii i teorii wykorzystywanych w językoznawstwie (F1_WO3).
Posługuje się podstawową terminologią nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_W17) oraz ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z tej dziedziny (F1_W18). Student potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, oraz posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne, etc.) (F1_U03). Student nabywa również umiejętność posługiwania się poprawną terminologią naukową (F1_U07), stosując przy tym podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_U15). Potrafi prawidłowo identyfikować priorytety związane z wykonywaniem pracy/ danego zadania (F1_K03).
OPIS ECTS - 3 punkty (75 godzin; 1 punkt ECTS = 25 godzin)
Udział w zajęciach: 30 godzin,
Systematyczne przygotowanie do zajęć, praca własna - 30 godzin
Przygotowanie do egzaminu końcowego: 15 godzin.
Kryteria oceniania
Na koniec semestru Student przystępuje do egzaminu pisemnego, którego wynik stanowi 100% oceny końcowej. Dodatkowo, w trakcie trwania kursu Studenci mają możliwość napisania trzech niezapowiedzianych testów. W zależności od tego jaki uzyskają wynik z owych testów, będą mogli uzyskać całkowite lub częściowe zwolnienie z egzaminu końcowego.
Na ocenę dostateczną (3) Student posiada bardzo podstawową wiedzę na temat metodologii, terminologii i teorii wykorzystywanych w językoznawstwie (F1_WO3). Posługuje się podstawową terminologią nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_W17) oraz ma dość uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z tej dziedziny (F1_W18). Potrafi dostatecznie dobrze wyszukiwać, analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, oraz posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne, etc.) (F1_U03). Student nabywa podstawową umiejętność posługiwania się poprawną terminologią naukową (F1_U07), stosując przy tym bardzo podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_U15). Student potrafi w stopniu zadowalającym identyfikować priorytety związane z wykonywaniem pracy/ danego zadania (F1_K03).
Na ocenę dobrą (4) Student posiada podstawową wiedzę na temat metodologii, terminologii i teorii wykorzystywanych w językoznawstwie (F1_WO3). Dość sprawnie osługuje się podstawową terminologią nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_W17) oraz ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z tej dziedziny (F1_W18). Potrafi efektywnie wyszukiwać, analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, oraz posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne, etc.) (F1_U03). Student nabywa umiejętność posługiwania się poprawną terminologią naukową (F1_U07), sprawnie stosując przy tym podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_U15). Student potrafi sprawnie identyfikować priorytety związane z wykonywaniem pracy/ danego zadania (F1_K03).
Na ocenę bardzo dobrą (5) Student posiada doskonale uporządkowaną wiedzę na temat metodologii, terminologii i teorii wykorzystywanych w językoznawstwie (F1_WO3). Bardzo sprawnie posługuje się podstawową terminologią nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_W17) oraz ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z tej dziedziny (F1_W18). Potrafi bardzo dobrze wyszukiwać, analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, oraz posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne, etc.) (F1_U03). Student nabywa bardzo dobrze rozwiniętą umiejętność posługiwania się poprawną terminologią naukową (F1_U07) stosując przy tym terminologię nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_U15). Student potrafi doskonale identyfikować priorytety związane z wykonywaniem pracy/ danego zadania (F1_K03).
Literatura
materiały opracowane przez wykładowcę w oparciu o następujące pozycje:
M. Dardano, P. Trifone "Grammatica italiana con nozioni di linguistica"
S. Widłak "Gramatyka języka włoskiego"
M. Squartini "Il verbo"
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: