Zachowania polityczne WF-PS-N-KZP
Uwaga - zajęcia rozpoczynają się 7 marca!
Zajęcia
1. Orientacje polityczne – lewica vs prawica
2. Ideologie
3. Głosowanie portfelowe, problemowe
4. Identyfikacja polityczna, wizerunki partii
5. Personalizacja polityki
6. Kultura polityczna, wartości
7. Podejmowanie decyzji wyborczej – perspektywa jednostki
8. Sondaże a wyniki wyborcze
9. Proces demokratyzacji
10. Ruchy społeczne, polityka protestu
11. Terroryzm
12. Marketing polityczny
13. Mechanizmy wpływu społecznego
14. Komunikacja polityczna
15. Nowe media w polityce
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W01 teorie naukowe z zakresu zachowań politycznych
W02 właściwości i kierunki rozwoju narzędzi w psychologii politycznej
W03 zaawansowaną metodologię badań stosowanych w zachowaniach politycznych
K03 Odpowiedzialnego pełnienia roli osoby zajmującej się psychologią polityczną, przy zachowaniu zasad etycznych, rozwijając dorobek zawodu
Kryteria oceniania
Test jednokrotnego wyboru
Literatura
Converse, P.E. (1964). The nature of belief systems in mass publics. In D. E. Apter (Ed.), Ideology and discontent (s. 206-261). London, Free Press of Glenco
Cwalina, W., Falkowski, A. (2005). Marketing polityczny: Perspektywa Psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Dalton, R.J., Klingemann H.-D. (2010). Zachowania polityczne. Warszawa: PWN
Edelman, M. (1964). The Symbolic Uses of Politcs. University of Illinois Press.
Heywood, A. (1997). Ideologie polityczne. Warszawa: PWN
Maliszewski, N.E. (2008).Jak zaprogramować wyborcę. Warszawa: Difin.
Markowski, R., Cześnik, M., Kotnarowski, M. (2015). Demokracja, gospodarka, polityka. Warszawa: Scholar
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: