Greek Authors: Origen, Athanasius, Didymus WT-SSTA-GA
1. Wprowadzenie (3 zajęcie)
2. Orygenes (5 zaj.)
3. Atanazy z Aleksandrii (4 zaj.)
4. Didym z Aleksandrii (3 zaj.)
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student
STL_W01 – Ma pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej teologii, w szczególności w zakresie greckiej teologii patrystycznej III/IV wieku; jest w stanie rozwijać tę wiedzę i twórczo stosować ją w działalności edukacyjnej i środowiskowej
STL_W02 – zna podstawową terminologię greckiej teologii patrystycznej III/IV wieku oraz jej greckie korzenie
STL_W03 – ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę, obejmującą teologię i metodologię, o starochrześcijańskich pisarzach greckich III/IV wieku
STL_W04 – ma pogłębioną wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych w zakresie teologii patrystycznej greckiej III/IV wieku
STL_W06 – ma pogłębioną znajomość współczesnego nauczania Kościoła w zakresie greckiej teologii patrystycznej III/IV wieku
Kryteria oceniania
EK nr 1: ma pogłębioną odnośną wiedzę i jest w stanie ją rozwijać i twórczo stosować
Na ocenę:
Ndst (2): Nie ma pogłębionej odnośnej wiedzy i nie jest w stanie rozwijać jej i twórczo stosować
Dst (3): ma dostateczną odnośną wiedzę i jest w stanie dostatecznie ją rozwijać i twórczo stosować
Db (4): ma dużą odnośną wiedzę i jest w stanie dobrze ją rozwijać i twórczo stosować
Bdb (5): ma bardzo dużą odnośną wiedzę i bardzo dobrze jest w stanie ją rozwijać i twórczo stosować
EK nr 2: zna podstawową terminologię w odnośnym zakresie oraz jej kulturowe korzenie
Na ocenę:
Ndst (2): nie zna podstawowej terminologii w odnośnym zakresie oraz jej kulturowych korzeni
Dst (3): zna dostatecznie podstawową terminologię w odnośnym zakresie oraz jej kulturowe korzenie
Db (4): zna dobrze podstawową terminologię w odnośnym zakresie oraz jej kulturowe korzenie
Bdb (5): zna bardzo dobrze podstawową terminologię w odnośnym zakresie oraz jej kulturowe korzenie
EK nr 3: ma uporządkowaną i pogłębioną odnośną wiedzę
Na ocenę:
Ndst (2): nie ma dostatecznie uporządkowanej i pogłębionej odnośnej wiedzę
Dst (3): ma dostatecznie uporządkowaną i pogłębioną odnośną wiedzę
Db (4): ma dobrze uporządkowaną i pogłębioną odnośną wiedzę
Bdb (5): ma bardzo dobrze uporządkowaną i pogłębioną odnośną wiedzę
EK nr 4: ma pogłębioną wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych w zakresie odnośnej wiedzy
Na ocenę:
Ndst (2): nie ma dostatecznie pogłębionej wiedzy o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych w zakresie odnośnej wiedzy
Dst (3): ma dostatecznie pogłębioną wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych w zakresie odnośnej wiedzy
Db (4): ma dobrze pogłębioną wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych w zakresie odnośnej wiedzy
Bdb (5): ma bardzo dobrze pogłębioną wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych w zakresie odnośnej wiedzy
EK nr 6: ma pogłębioną znajomość współczesnego nauczania Kościoła w odnośnym zakresie
Na ocenę:
Ndst (2): nie ma dostatecznie pogłębionej znajomości współczesnego nauczania Kościoła w odnośnym zakresie
Dst (3): ma dostatecznie pogłębioną znajomość współczesnego nauczania Kościoła w odnośnym zakresie
Db (4): ma dobrze pogłębioną znajomość współczesnego nauczania Kościoła w odnośnym zakresie
Bdb (5): ma bardzo dobrze pogłębioną znajomość współczesnego nauczania Kościoła w odnośnym zakresie
Literatura
A. Literatura podstawowa:
J. QUASTEN, Patrology, vol. 1/2, Allen 1995.
B. Literatura uzupełniająca:
H., Crouzel, Origen, New York 1989
D. Gwynn, Athanasius of Alexandria: Bishop, Theologian, Ascetic, Father, Oxford 2012.
J. Hicks, Trinity, Economy, and Scripture. Recovering Didymus the Blind, Winona Lake 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: