Teologia środków społecznego przekazu. Media audiowizualne WT-SST-TSS
1-3.Kwestie metodologiczne: specyfika i odrębność teologii mediów w systemie nauk teologicznych oraz medioznawczych.
4. Ewolucja nauki Kościoła wobec środków społecznego przekazu.
5. Teologia mediów wizualnych i audiowizualnych.
6-15. Kwestie formalne i metodologiczne: umiejętność określenia i wyboru źródeł i problematyki badawczej, struktura i układ pracy, kolejność rozdziałów, język obiektywny, rozmaitość podziałów wewnętrznych, system redagowania odnośników i przypisów, kwestie lingwistyczne, stylistyczne i ortograficzne, zapis bibliograficzny, redagowanie tekstu naukowego. Redagowanie kolejnych części dysertacji.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi napisać i zredagować tekst naukowy: dysertację doktorską.
30h - uczestnictwo w seminarium
30h - konsultacje z promotorem
30h - zbieranie i selekcja materiałów
120h - redakcja tekstu pracy
210h - 7 punkty ECTS
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
Doktorant potrafi sformułować i sprecyzować problem badawczy oraz ułożyć plan pracy; przeprowadza badania na podstawie analizy wyróżnionych źródeł; umie formułować krytyczne wnioski oraz prawidłowo redagować zapisy dotyczące literatury naukowej. Sukcesywne przedstawienie kolejnych rozdziałów pracy doktorskiej. Kryterium oceny stanowi krytyczna analiza przedstawionych przez doktorantów poszczególnych części ich prac.
Literatura
G. Łęcicki:
Media audiowizualne w nauczaniu Jana Pawła II, Warszawa 2012.
Teologia mediów audiowizualnych jako wyzwanie XXI wieku, „ Kultura – Media – Teologia ” 2012, nr 3.
Kościół a media. W: Media w duszpasterstwie. Red. M. Przybysz, T. Wielebski, Warszawa 2014.
Problematyka katolickich mediów audialnych i audiowizualnych we współczesnej Polsce. W: Media religijne i wyznaniowe w Polsce i na świecie. Red. J. Sobczak, J. Skrzypczak, Poznań 2015.
Analiza filmu jako przekazu medialnego w świetle teologii środków społecznego przekazu, w: G. Łęcicki, M. Butkiewicz, P. Drzewiecki, D. Jaszewska, Film w perspektywie teologii mediów i edukacji medialnej, Warszawa 2017.
Film religijny jako fenomen kulturowy, dzieło artystyczne oraz przekaz medialny, w: Pokazać niewidzialne. Film religijny w perspektywie teologii środków społecznego przekazu i języka mediów, red. M. Butkiewicz, G. Łęcicki, Wyd. Naukowe UKSW, Warszawa 2019.
A. Adamski, G. Łęcicki:
Teologia i nauki o mediach: interdyscyplinarność jako płaszczyzna wspólnej refleksji naukowej o środkach społecznego przekazu, „Studia Medioznawcze”, nr 1 ( 64 ) 2016.
Teologia mediów i komunikacji - na styku nauk o mediach oraz nauk teologicznych, „ Studia Medioznawcze”, nr 2 ( 65 ), 2016.
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Znajomość metodologii nauk teologicznych oraz odrębność i specyfika teologii mediów i komunikacji. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: