Mowa misyjna Jezusa w interpretacji patrystycznej WT-SST-MMJ
1. Przekaz i struktura mowy
2. Posłanie Dwunastu
3. Posłanie po dwóch
4. Prymat własnego narodu
5. Kolejność zbawcza
6. Głosić Królestwo Boże przez słowa i znaki
7. Dar bez zapłaty
8. Krytyka interesowności w głoszeniu Ewangelii
9. Deontologia zapłaty
10. Sens dosłowny ubóstwa
11. Misyjny wymiar ubóstwa
12. Misja pokoju
13. Pozdrowienie w drodze
14. Wobec odrzucenia
15. W obliczu prześladowań
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student
w zakresie wiedzy:
EK 1 – ma uporządkowaną i pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu innych dyscyplin teologicznych (TMA_W07);
w zakresie umiejętności:
EK 2 potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej (TMA_U01);
w zakresie kompetencji społecznych:
EK 3 – ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów (TMA_K05).
Opis ECTS:
Udział w wykładzie: 30 godz.
Praca własna studenta: 30 godz.
Razem: 60 godz. = 3 ECTS
Kryteria oceniania
EK nr 1 określany jako „ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę dotyczącą Mowy misyjnej Jezusa (Mt 9, 35 - 11, 1 par.) w interpretacji patrystycznej”
Na ocenę:
Ndst (2): nie ma uporządkowanej i pogłębionej wiedzy dotyczącej Mowy misyjnej Jezusa (Mt 9, 35 - 11, 1 par.) w interpretacji patrystycznej
Dst (3): ma po części uporządkowaną wiedzę dotyczącą Mowy misyjnej Jezusa (Mt 9, 35 - 11, 1 par.) w interpretacji patrystycznej
Db (4): ma stosunkowo dobrze uporządkowaną i pogłębioną wiedzę dotyczącą Mowy misyjnej Jezusa (Mt 9, 35 - 11, 1 par.) w interpretacji patrystycznej
Bdb (5): ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę dotyczącą Mowy misyjnej Jezusa (Mt 9, 35 - 11, 1 par.) w interpretacji patrystycznej i potrafi ją precyzyjnie wyrazić
EK nr 2 określany jako „potrafi samodzielnie wyszukiwać, selekcjonować, integrować, analizować i oceniać źródłowe informacje dotyczące Mowy misyjnej Jezusa (Mt 9, 35 - 11, 1 par.) w interpretacji patrystycznej oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej”
Ndst (2): nie potrafi samodzielnie wyszukiwać, selekcjonować, integrować, analizować i oceniać źródłowe informacje dotyczące Mowy misyjnej Jezusa (Mt 9, 35 - 11, 1 par.) w interpretacji patrystycznej oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej
Dst (3): potrafi samodzielnie wyszukiwać, selekcjonować, integrować, analizować i oceniać niektóry źródłowe informacje dotyczące Mowy misyjnej Jezusa (Mt 9, 35 - 11, 1 par.) w interpretacji patrystycznej oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej
Db (4): potrafi samodzielnie wyszukiwać, selekcjonować, integrować, analizować i oceniać większość źródłowych informacji dotyczących Mowy misyjnej Jezusa (Mt 9, 35 - 11, 1 par.) w interpretacji patrystycznej oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej
Bdb (5): potrafi samodzielnie wyszukiwać, selekcjonować, integrować, analizować i oceniać wszystkie źródłowe informacje dotyczące Mowy misyjnej Jezusa (Mt 9, 35 - 11, 1 par.) w interpretacji patrystycznej oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej
EK nr 3 określany jako „ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do Mowy misyjnej Jezusa (Mt 9, 35 - 11, 1 par.) w interpretacji patrystycznej”
Na ocenę:
Ndst (2): nie ma świadomości złożoności rzeczywistości i nie rozumie potrzeby interdyscyplinarnego podejścia do Mowy misyjnej Jezusa (Mt 9, 35 - 11, 1 par.) w interpretacji patrystycznej
Dst (3): ma świadomość złożoności niektórych elementów rzeczywistości i częściowo rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do Mowy misyjnej Jezusa (Mt 9, 35 - 11, 1 par.) w interpretacji patrystycznej
Db (4): ma stosunkowo dobrą świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do Mowy misyjnej Jezusa (Mt 9, 35 - 11, 1 par.) w interpretacji patrystycznej
Bdb (5): ma bardzo dobrą świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do Mowy misyjnej Jezusa (Mt 9, 35 - 11, 1 par.) w interpretacji patrystycznej
Metoda weryfikacji efektów kształcenia: kolokwium końcowe.
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest osiągnięcie wszystkich założonych efektów kształcenia.
O ocenie pozytywnej z przedmiotu decyduje liczba uzyskanych punktów z:
- kolokwium: dst - dst plus - 50-60%, db - db plus - 60-85%, bdb - 85-100%;
- obecności na zajęciach: dst - od 60%; db - 60-95%, bdb - 95-100%.
Literatura
A. Literatura podstawowa:
L. Nieścior, Mowa misyjna Jezusa w interpretacji patrystycznej, Wrocław 2013.
B. Literatura uzupełniająca:
Bartnicki R., Uczeń Jezusa jako głosiciel Ewangelii. Tradycja i redakcja Mt 9, 35 – 11, 1, Warszawa 1985.
Gryglewicz F., Zagadkowy fragment czwartej Ewangelii (J 4, 31-38), „Ruch Biblijny i Liturgiczny” 34/4 (1981), s. 203-214.
Romaniuk K., „Ani sandałów, ani laski”, „Collectanea Theologica” 57/1 (1987), s. 5-13.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: