Muzyka kościelna-Śpiewy okresowe i śpiewy Wielkiego Tygodnia WT-SPL-MS2
W ramach zajęć studenci poznają i uczą się poprawnie wykonywać śpiewy Wielkiego Tygodnia, a zwłaszcza Triduum Paschalnego. Do najważniejszych śpiewów należą: Modlitwa Powszechna oraz werset na odsłonięcie krzyża w Wielki Piątek, Orędzie Paschalne i modlitwa błogosławieństwa wody chrzcielnej podczas Wigilii Paschalnej oraz wielkanocne rozesłanie wiernych. Ponadto studenci zapoznają się ze wskazaniami Kościoła dotyczącymi prawidłowego dobierania śpiewów do liturgii w różnych okresach roku liturgicznego.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
W1 - studenci znają śpiewy Wielkiego Tygodnia i śpiewy diakona
W 2- studenci znają zasady poprawnego dobory śpiewów w różnych okresach roku liturgicznego
U1 - studenci potrafią poprawnie wykonać śpiewy Wielkiego Tygodnia
U2 - studenci potrafią dobrać odpowiednie śpiewy do liturgii sprawowanej w różnych okresach roku liturgicznego
K1 - studenci wykazują wrażliwość na piękno śpiewu w liturgii
Kryteria oceniania
Efekt W1:
- na ocenę bardzo dobrą studenci wymieniają i omawiają wszystkie śpiewy Wielkiego Tygodnia i śpiewy diakona
- na ocenę dobrą studenci wymieniają i omawiają większość śpiewów Wielkiego Tygodnia i śpiewy diakona
- na ocenę dostateczną studenci wymieniają i omawiają niektóre śpiewy Wielkiego Tygodnia i śpiewy diakona
Efekt W2:
- na ocenę bardzo dobrą studenci prezentują wszystkie zasady poprawnego doboru śpiewów mszalnych
- na ocenę dobrą studenci prezentują większość zasad poprawnego doboru śpiewów mszalnych
- na ocenę dostateczną studenci prezentują niektóre zasady poprawnego doboru śpiewów mszalnych
Efekt U1:
- na ocenę bardzo dobrą studenci poprawnie wykonują wszystkie śpiewy Wielkiego Tygodnia
- na ocenę dobrą studenci wykonują poprawnie większość śpiewów Wielkiego Tygodnia
- na ocenę dostateczną studenci wykonują niektóre śpiewy Wielkiego Tygodnia
Efekt U2:
- na ocenę bardzo dobrą studenci poprawnie dobierają wszystkie śpiewy mszalne w różnych okresach roku liturgicznego
- na ocenę dobrą studenci poprawnie dobierają większość śpiewów mszalnych w różnych okresach roku liturgicznego
- na ocenę dostateczna studenci poprawnie dobierają niektóre śpiewy mszalne w różnych okresach roku liturgicznego
Efekt K1:
- na ocenę bardzo dobrą studenci wykazują dużą wrażliwość na piękno śpiewu w liturgii
- na ocenę dobrą studenci wykazują średnią wrażliwość na piękno śpiewu w liturgii
- na ocenę dostateczną studenci wykazują umiarkowaną wrażliwość na piękno śpiewu w liturgii
Literatura
Dokumenty Stolicy Apostolskiej o muzyce (Inter oecumenici, Tres abhinc annos, Musical sacram, Liturgice instaurationes, O koncertach w kościołach, Varietates legitimae),
- dokumenty Episkopatu Polski (Instrukcja o muzyce kościelnej, Zalecenia duszpasterskie w związku z Dyrektorium o mszach z udziałem dzieci)
Mszał Rzymski dla diecezji polskich, Poznań 2014
Lekcjonarz mszalny, Poznań 2015
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: