Oligofrenopedagogika WT-SOP-OL
Treści merytoryczne:
Istota upośledzenia umysłowego, kryteria rozpoznawania. Klasyfikacja upośledzenia umysłowego. Etiologia i procers diagnozowania. Funkcjonowanie poznawcze, społeczne i emocjonalne osób z poszczególnymi stopniami upośledzenia. Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku domowym i szkolnym - aspekty wychowawcze i edukacyjne. Organizacja procesu edukacyjno-terapeutycznego w placówkach dla osób z upośledzeniem umysłowym.
Metody oceny:
egzamin ustny
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2022/23: |
Literatura
Kościelak R., Psychologiczne problemy rewalidacji upośledzonych umysłowo, Warszawa 1995; Pilecka W., Pilecki J., Stymulacja psychoruchoiwego rozwoju dzieci o ibniżonej sprawności umysłowej, Kraków 2001; Wyczesany J., Pedagogika upośledzonych umysłowo, Kraków 2000; Obuchowska I., Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, Warszawa 1995; Dykcik W. (red.), Pedagogika specjalna, Poznań 1997;
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: