Nowy Testament WT-SLO-NT
Treści merytoryczne: Nabywanie umiejętności własnej (osobistej, samodzielnej) interpretacji Pisma Świętego NT (Ewangelii synoptycznych) i jej publicznego przedstawienia innym.
Coraz lepsza znajomość i sprawność używania różnych metod interpretacji tekstu biblijnego.
Umiejętność samodzielnego i krytycznego korzystania z literatury biblijnej. Umiejętność formułowania własnych i uzasadnionych wniosków i opinii, zdolność ich komunikowania oraz poddawania ich krytycznej opinii innych. Umiejętność włączania się w dyskusję, zdolność do słuchania innych i szacunku dla tego, co mówią.
Metody nauczania: Zajęcia prowadzone metodą interaktywną przez wykładowcę i studentów, zakładające jak największe zaangażowanie, aktywne uczestnictwo studentów w przygotowaniu i przebiegu każdego spotkania. Ze strony prowadzącego podkreśla się szczególnie pomoc w poznawaniu metodologii pracy z Pismem Świętym. Sukcesywnie, każdy ze studentów przygotowuje 15 minutową relację dotyczącą uzgodnionego wcześniej z wykładowcą tekstu z Ewangelii synoptycznych, po czym następuje dyskusja wszystkich uczestników zmierzająca do zweryfikowania (ewentualnie skorygowania), głębszej analizy, zrozumienia i pogłębienia przedstawionych treści.
Metody oceny: Ocena obejmuje: udział w ćwiczeniach, aktywność i zaangażowanie podczas ich trwania oraz jakość przygotowania zaleconej pracy.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Punkty ECTS
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Nestle-Aland, Novum Testamentum Graece, Stuttgart 199427.
Popowski, R., Wojciechowski, M. (red.), Grecko - polski Nowy Testament. Wydanie interlinearne z kodami gramatycznymi, Warszawa 20066.
Papieska Komisja Biblijna, Interpretacja Biblii w Kościele, tł. R. Rubinkiewicz, RSB 4, Warszawa 1999.
Bardski, K., "Metodologia ćwiczeń na tekście biblijnym", Zeszyty Naukowe Stowarzyszenia Biblistów Polskich 6 (2009) 369-376.
Bazyliński, S., A Guide to Biblical Research. Introductory Notes, Subsidia Biblica 28, Roma 2006.
Brown, R.E., Fitzmyer, J.A., Murphy, R.E., (red. polska W. Chrostowski) Katolicki Komentarz Biblijny, Warszawa 2001.
Czerski, J., Metody interpretacji Nowego Testamentu, OBT 21, Opole 1997.
Fitzmyer, J.A., An Introductory Bibliography for the Study of Scripture, Subsidia Biblica 3, Roma 19903.
Langkammer, H. (red), Metodologia Nowego Testamentu, Pelplin 1994.
Popowski, R., Wielki słownik grecko-polski Nowego Testamentu, Warszawa 1995.
Komentarze tematyczne, artykuły w pismach i periodykach naukowych dotyczące wybranych perykop.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: