Katechetyka WT-SBL-KC2
Treści merytoryczne:
Główne kierunki katechezy, wskazania dydaktyczne dla realizacji i doboru materiału, metody, formy i zasady nauczania, jak również specyfika dydaktyki katechezy w odniesieniu do teorii nauczania szkolnego.
-Budowanie osobowości katechety, formacja
-Kościelne dokumenty katechetyczne
-Podstawa Programowa
-Przygotowanie do zajęć z lekcji religii
-Planowanie dydaktyczne
-Taksonomia celów edukacyjnych
-Dyscyplina na lekcji religii
-Metody, formy zajęć
-Środki dydaktyczne
-Język w katechezie
-Modlitwa w katechezie
-Katecheza biblijna, liturgiczna
-Ocenianie na katechezie
-Katecheza przyparafialna
-Rekolekcje szkolne
Metody oceny:
egzaminy ustne
eseje/ wypracowania
prace semestralne
projekty i ćwiczenia praktyczne
prezentacje multimedialne
praktyki
ocenianie ciągłe
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
K. Kubik, Zarys dydaktyki katechetycznej, Kraków 1990;
S. Kulpaczyński, Katechetyczna dydaktyka modlitwy, Lublin 1989;
J. Szpet. Dydaktyka katechezy, Poznań 1996;
J. Stala [red.], Dydaktyka katechezy. Cz. I-II, Tarnów 2004;
Z. Barciński [red.], Metody aktywizujące w katechezie I-III, Lublin 1999, 2000, 2003;
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: