Podmioty duszpasterstwa WT-P-FW-PD
Celem wykładu jest uporządkowanie wiedzy na temat trzech podmiotów duszpasterstwa, czyli osób duchownych, zakonnych i świeckich. Szczególna uwaga zostanie skupiona na ostatnim z tych podmiotów. Podczas wykładu zostanie zwrócona uwaga na podobieństwa i różnice dotyczące każdego z nich oraz przybliżona literatura pastoralna na ich temat.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 - ma pogłębioną wiedzę na temat podmiotów duszpasterstwa, jest w stanie rozwijać tę wiedzę i twórczo stosować ją w swojej działalności;
W2 - zna terminologię właściwą dla każdego z podmiotów duszpasterstwa i współczesne nauczanie dotyczące nich;
W3 - zna procesy i uwarunkowania rozwoju religijno-duchowego oraz zagrożenia właściwe dla każdego podmiotu;
U1 - posiada umiejętności badawcze w zakresie analizy i interpretacji tekstów dotyczących podmiotów duszpasterstwa;
U2 - umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze oraz integrować wiedzę z różnych dyscyplin;
U3 - posiada umiejętność merytorycznego argumentowania i dyskutowania na tematy dotyczące podmiotów duszpasterstwa, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz zaczerpniętych z literatury, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań;
KS1 - rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się jako podmiot duszpasterstwa, potrafi inspirować i organizować proces kształcenia innych podmiotów oraz samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny;
KS2 - potrafi współdziałać i pracować z podmiotami duszpasterstwa, określać priorytety właściwe dla każdego z nich, służące realizacji określonego zadania i przewidywać ich skutki;
Kryteria oceniania
W1:
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz ma pogłębioną wiedzę na temat podmiotów duszpasterstwa, jest w stanie rozwijać tę wiedzę i twórczo stosować ją w swojej działalności;
- na ocenę dobrą słuchacz ma pogłębioną wiedzę na temat podmiotów duszpasterstwa, jest w stanie rozwijać tę wiedzę ale nie potrafi twórczo stosować jej w swojej działalności;
- na ocenę dostateczną słuchacz ma pogłębioną wiedzę na temat podmiotów duszpasterstwa, ale nie widzi potrzeby jej rozwijania i stosowania w swojej działalności.
W2
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz zna terminologię właściwą dla każdego z podmiotów duszpasterstwa i współczesne nauczanie dotyczące nich;
- na ocenę dobrą słuchacz zna terminologię właściwą dla każdego z podmiotów duszpasterstwa, ale nie orientuje się we współczesnym nauczaniu na ich temat;
- na ocenę dostateczną słuchacz zna terminologię właściwą tylko dla jednego z podmiotów duszpasterstwa.
W3
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz zna procesy i uwarunkowania rozwoju religijno-duchowego oraz zagrożenia właściwe dla każdego podmiotu;
- na ocenę dobrą słuchacz zna procesy i uwarunkowania rozwoju religijno-duchowego ale nie orientuje się w zagrożeniach właściwych dla każdego podmiotu;
- na ocenę dostateczną słuchacz zna procesy i uwarunkowania rozwoju religijno-duchowego oraz zagrożenia właściwe tylko dla jednego podmiotu.
U1:
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz posiada umiejętności badawcze w zakresie analizy i interpretacji tekstów dotyczących podmiotów duszpasterstwa;
- na ocenę dobrą słuchacz posiada podstawowe umiejętności badawcze w zakresie analizy i interpretacji tekstów dotyczących podmiotów duszpasterstwa;
- na ocenę dostateczną słuchacz posiada umiejętności badawcze w zakresie analizy i interpretacji tekstów dotyczących tylko jednego z podmiotów duszpasterstwa.
U2:
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze oraz integrować wiedzę z różnych dyscyplin;
- na ocenę dobrą słuchacz umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze ale nie potrafi integrować wiedzy z różnych dyscyplin;
- na ocenę dostateczną słuchacz umie samodzielnie zdobywać wiedzę, ale nie potrafi poszerzać umiejętności badawcze oraz integrować wiedzy z różnych dyscyplin.
U3:
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz posiada umiejętność merytorycznego argumentowania i dyskutowania na tematy dotyczące podmiotów duszpasterstwa, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz zaczerpniętych z literatury, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań;
- na ocenę dobrą słuchacz posiada umiejętność merytorycznego argumentowania i dyskutowania na tematy dotyczące podmiotów duszpasterstwa, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz zaczerpniętych z literatury, ale nie potrafi formułować wniosków oraz tworzyć syntetycznych podsumowań;
- na ocenę dostateczną słuchacz posiada umiejętność merytorycznego argumentowania ale nie potrafi dyskutować na tematy dotyczące podmiotów duszpasterstwa, formułować wniosków oraz tworzyć syntetycznych podsumowań.
KS1:
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się jako podmiot duszpasterstwa, potrafi inspirować i organizować proces kształcenia innych podmiotów oraz samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny;
- na ocenę dobrą słuchacz rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się jako podmiot duszpasterstwa, potrafi inspirować i organizować proces kształcenia innych podmiotów ale nie widzi potrzeby samodzielnego i krytycznego uzupełniania wiedzy i umiejętności, rozszerzonych o wymiar interdyscyplinarny;
- na ocenę dostateczną słuchacz rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się jako podmiot duszpasterstwa, ale nie potrafi inspirować i organizować proces kształcenia innych podmiotów oraz samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny.
KS2:
- na ocenę bardzo dobrą słuchacz potrafi współdziałać i pracować z podmiotami duszpasterstwa, określać priorytety właściwe dla każdego z nich, służące realizacji określonego zadania i przewidywać ich skutki;
- na ocenę dobrą słuchacz potrafi współdziałać i pracować z podmiotami duszpasterstwa, określać priorytety właściwe dla każdego z nich, służące realizacji określonego zadania, ale nie potrafi przewidywać ich skutki;
- na ocenę dostateczną słuchacz potrafi współdziałać i pracować z podmiotami duszpasterstwa, ale nie potrafi określać priorytetów właściwych dla każdego z nich, służących realizacji określonego zadania i przewidywać ich skutki.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: