Pedagogika specjalna WT-P-FW-MOC2
1. Pedagogika specjalna - wprowadzenie;
2. Historia pedagogiki specjalnej i jej przedstawiciele;
3. Podstawowe pojęcia pedagogiki specjalnej;
4. Działy pedagogiki specjalnej
5. Nauki pomocnicze względem pedagogiki specjalnej.
6. Diagnoza pedagogiczna
7. Poradnie psychologiczno-pedagogiczne
8. Wczesne wspomaganie rozwoju
9. Orzeczenie i opinia
10. Typy placówek wspierających ucznia z niepełnosprawnością
11. Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych
12. Uczeń niedostosowany społecznie i zagrożony niedostosowaniem
13. Uczeń z ADHD
14. Uczeń w spektrum autyzmu
15. Uczeń w spektrum autyzmu
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Kryteria oceniania
Metody oceny:
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest obecność na wykładach (dopuszcza się jedną nieobecność).
Zaliczenie z oceną na podstawie pracy pisemnej i pisemnego testu końcowego.
Literatura
• Dykcik W, Pedagogika specjalna, Poznań 2005.
• Kościelska M., Oblicza upośledzenia, Warszawa1995.
• Sękowska Z., Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa 1998.
• Kosakowski Cz., Zaorska M. (red.), Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Toruń 2000.
• Pielecki J., Olszewski S. (red.), Wspomaganie rozwoju osób niepełnosprawnych, Kraków 1999;
• Sowa J., Wojciechowski F., Proces rehabilitacji w kontekście edukacyjnym, Rzeszów 2001;
• Sowa J., Pedagogika specjalna w zarysie, Rzeszów 1997.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: