Psalmy WT-P-FW-FBP1
Celem przedmiotu jest poznanie przez studenta treści Księgi Psalmów, ich tła kulturowego i kontekstu ich powstania, jak również stylu literackiego i rodzajów psalmów. Studentowi zostanie przedstawiony aktualny stan badań dotyczący powyższych kwestii oraz sposoby interpretacji, które pozwolą mu na własną analizę, interpretację oraz aktualizację tekstów psalmów w kontekście współczesności.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 – student streszcza treść psalmów i wskazuje podział Księgi Psalmów
W2 – student opisuje tło kulturowe i kontekst powstania Księgi Psalmów, prezentuje pogłębioną wiedzę na temat judaizmu oraz jego instytucji religijnych
W3 – student wymienia cechy charakterystyczne dla stylu literackiego i różnych rodzajów psalmów
W4 – student streszcza współczesne dokonania ośrodków i szkół badawczych w odniesieniu do Księgi Psalmów
U1 – dokonuje krytycznej analizy tekstu Księgi Psalmów z uwzględnieniem treści z zakresu teologii praktycznej
U2 – student analizuje tekst Księgi Psalmów z użyciem wybranej przez siebie metody
U3 – student aktualizuje przesłanie Księgi Psalmów w kontekście współczesności w celu rozwiązywania zadań wynikających z posłannictwa Kościoła
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą:
Student samodzielnie i w sposób pełny w odniesieniu do Księgi Psalmów: streszcza treść i wskazuje podział (W1), opisuje tło kulturowe i kontekst powstania, prezentując pogłębioną wiedzę na temat judaizmu oraz jego instytucji religijnych (W2), wymienia cechy charakterystyczne dla stylu literackiego i różnych rodzajów psalmów (W3), streszcza współczesne dokonania ośrodków i szkół badawczych (W4).
Student samodzielnie i w sposób pełny analizuje tekst Księgi Psalmów z uwzględnieniem treści z zakresu teologii praktycznej (U1) oraz z użyciem wybranej przez siebie metody (U2), aktualizuje przesłanie ksiąg w kontekście współczesności w celu rozwiązywania zadań wynikających z posłannictwa Kościoła (U3).
Na ocenę dobrą:
Student samodzielnie i w sposób dobry w odniesieniu do Księgi Psalmów: streszcza treść i wskazuje podział (W1), opisuje tło kulturowe i kontekst powstania, prezentując pogłębioną wiedzę na temat judaizmu oraz jego instytucji religijnych (W2), wymienia cechy charakterystyczne dla stylu literackiego i różnych rodzajów psalmów (W3), streszcza współczesne dokonania ośrodków i szkół badawczych (W4).
Student samodzielnie i w sposób dobry analizuje tekst Księgi Psalmów z uwzględnieniem treści z zakresu teologii praktycznej (U1) oraz z użyciem wybranej przez siebie metody (U2), aktualizuje przesłanie ksiąg w kontekście współczesności w celu rozwiązywania zadań wynikających z posłannictwa Kościoła (U3).
Na ocenę dostateczną:
Student w sposób niepełny w odniesieniu do Księgi Psalmów: streszcza treść i wskazuje podział (W1), opisuje tło kulturowe i kontekst powstania, prezentując pogłębioną wiedzę na temat judaizmu oraz jego instytucji religijnych (W2), wymienia cechy charakterystyczne dla stylu literackiego i różnych rodzajów psalmów (W3), streszcza współczesne dokonania ośrodków i szkół badawczych (W4).
Student w sposób niepełny analizuje tekst Księgi Psalmów z uwzględnieniem treści z zakresu teologii praktycznej (U1) oraz z użyciem wybranej przez siebie metody (U2), aktualizuje przesłanie ksiąg w kontekście współczesności w celu rozwiązywania zadań wynikających z posłannictwa Kościoła (U3).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: