Współczesne zagrożenia procesu wychowawczego WT-KRS-WZP
Przedmiot dostarcza studentom podstawowej wiedzy z zakresu teologii i pedagogiki na temat procesu wychowania, a zwłaszcza zagrożeń, które wynikają ze przemian społecznych, kulturowych i rodzinnych, które towarzysza społeczeństwu w Polsce i na świecie.
Poruszane są następujące zagadnienia:
1. Proces wychowania a postmodernizm
2. Proces wychowania a świat medialny
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia zajęć jest:
obecność na zajęciach i aktywny w nich udział.
Zaliczenie odbędzie się na podstawie kolokwium ustnego ze studentem.
Literatura
1. T. Kopiczko, Cyfrowi tubylcy wyzwaniem współczesnej katechezy, „Studia Ełckie” 20(2018) 4, s. 467-481.
2. S. Juszczyk, Teorie charakteryzujące oddziaływanie mass mediów na młodych odbiorców." Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok 17.2 (2018), s. 19-29.
3. B. Śliwerski, Nauki o wychowaniu a postmodernizm, „Chowanna” R. XLVI
(LIX), t. 1 (20), 2003, s. 9-18
4. r. Wójcik, Wychowanie do odbioru mediów na tle nowego kształtu wychowania w postmodernizmie, Łódzkie Studia Teologiczne 29 (2020) 4, s. 135-147
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: