Pedagogiczne zasady troski o rozwój wiary w rodzinie WT-KRS-PZT
Przedmiot dostarcza studentom podstawowej wiedzy z zakresu teologii i pedagogiki na temat procesu wychowania do wiary w rodzinie.
Poruszane są następuje zagadnienia:
1. Rodzina wspólnotą wiary
2. Rodzina wspólnota wychowującą i dojrzewającą
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia zajęć jest:
obecność na zajęciach i aktywny w nich udział.
Zaliczenie odbędzie się na podstawie kolokwium ustnego ze studentem.
Literatura
1. T. Kopiczko, Trudności komunikacyjne zagrożeniem dla religijnego wychowania w rodzinie. Zarys problematyki, „Studia Katechetyczne” 16 (2020), s. 57-74.
2. E. Osewska, Wychowanie dziecka do wiary w polskiej rodzinie w kontekście współczesnej dezintegracji dzieciństwa, Studia nad Rodziną 17/1 (32), s. 7-24.
3.K. Wojtyła, Rodzina jako communio personarum, „Ateneum Kapłańskie” 1978, t. 83, s. 349nn.
4. Jan Paweł II, Człowiek jest obrazem Boga (audiencja generalna 6 XII 1978), w: Nauczanie papieskie, t. I, 1978, Poznań-Warszawa 1987, s. 129-130.
5. M. T. Kozubek, Wychowanie do wiary w rodzinie - propozycja duchowości jedności, Kwartalnik Homo Dei nr 1 (310)/ 2014, s. 23-36.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: