Psychologia WT-KRS-PSY1
1. Dynamika życia religijnego
2. Znaczenie empatii w posłudze katechisty
3. Kryzysy religijne
4. Mechanizmy funkcjonowania grupy religijnej
5-6. Poradnictwo pastoralne we wspólnocie religijnej
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia jakie nabędzie student po zaliczeniu przedmiotu w zakresie:
wiedzy: zaznajomienie z zasadami poradnictwa i rozmowy pastoralnej w świetle antropologii chrześcijańskiej; ukazanie procesów psychicznych, które zachodzą w sytuacjach duszpasterskich; przekazanie wiedzy o rozwoju religijnym i duchowym z uwzględnieniem etapów życia
umiejętności: Wstępne przygotowanie do udzielenia właściwej pomocy w problemach psychologiczno-pastoralnych spotykanych we wspólnotach kościelnych
kompetencji społecznych: student potrafi dyskutować: słuchać, formułować opinie, zadawać pytania.
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia (syntetycznie opisane
Stosowane metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji założonych efektów kształcenia):
Wykład kierowany, dyskusja, PRACA ZALICZENIOWA
Kryteria oceniania (Określenie poziomu osiągniecia - wg skali ocen - założonych dla
przedmiotu efektów kształcenia; opis składowych oceny końcowej):
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi
niedociągnięciami
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
Literatura
1. Płużek Z. (1991) Psychologia pastoralna, Kraków: Instytut Teologiczny Księży
Misjonarzy.
2. Szentmartoni M. (1995). Psychologia pastoralna, Kraków: WAM. Krzysteczko, H.
(1998) Poradnictwo duszpasterskie. Katowice.
3. Jonata P. (1995), Psychoterapia a problemy życia religijnego.
4. Dyrek K. (1999), Formacja ludzka do kapłaństwa. Kraków
5. Trojan K, (1999). Potrzeby psychiczne i wartości oraz implikacje religijne. Kraków.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: