Podmiotowe spojrzenie na wychowanie WT-KRS-PS
Zajęcia te mają ukazać proces Wychowania w kontekście zasad personalizmu i poszanowania wartości godności człowieka. Przekazywane treści mają na celu ukazanie wychowawcy I wychowanka w dialogu podmiotowym.
1. Zasady podmiotowego budowania relacji wychowawczej
2. Środowiska wychowujące w dialogu podmiotowym
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia zajęć jest:
obecność na zajęciach i aktywny w nich udział.
Zaliczenie odbędzie się na podstawie kolokwium ustnego ze studentem.
Literatura
1.j. Sowa, Podmiotowość w wychowaniu. W: T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, Warszawa 2020, s. 456.
2. L. Górska, Podmiot i podmiotowość w wychowaniu. Studium z perspektywy poznawczej pedagogiki integralnej. Szczecin 2008.
3. J. Dyląg, Podmiotowość ucznia i nauczyciela a kształcenie emocjonalne i etyczno-moralne w edukacji zintegrowanej. W: I. Adamek, M. Grochowalska, E. Żmijewska (red.). Relacje i konteksty (w) edukacji elementarnej. Kraków 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: