Media społecznościowe w Kościele WT-KRS-AL-MS
Celem zajęć jest:
- nabycie praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania informacją oraz zmian w zakresie komunikacji społecznej
- pozyskanie praktycznej wiedzy z zakresu tworzenia treści komunikacyjnych, zasad tworzenia dobrego wizerunku organizacji, współczesnych reguł i trendów w social media
- nabycie praktycznych umiejętności sprawnego i profesjonalnego zarządzania komunikacją w social media
- umiejętność tworzenia publikacji w social media w realnych kanałach komunikacyjnych
- uściślenie zainteresowań naukowych studentów (nakreślenie granic obszaru badawczego) w odniesieniu do przyszłej pracy duszpasterskiej. Odbywać się to będzie w drodze prezentacji przez studentów przedmiotu swoich poszukiwań naukowych związanych z tematyką zajęć, a następnie krytycznej dyskusji nad nim.
- wypracowanie koncepcji danego opracowania – student powinien umieć przedstawić temat swojej pracy i zarysować jej strukturę, prezentując przyjętą przez siebie metodologię w przygotowaniu prezentacji zaliczeniowej. Dyskusja towarzysząca temu etapowi powinna dotyczyć przedmiotu pracy, a także zaproponowanej metody rozwiązania problemu badawczego.
- poznanie wyzwań współczesności w pracy duszpasterskiej w zakresie dynamicznych przemian komunikacyjnych.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zna mechanizmy funkcjonowania współczesnej komunikacji medialnej; rozumie ich uwarunkowania, mechanizmy oraz znaczenie dla konstruowania
przekazów medialnych, rozpoznaje rodzaje treści medialnych
Potrafi komunikować się na specjalistyczne tematy związane z mechanizmami medialnymi prezentując je metodą case study przed całą grupą na przykładzie wybranej kampanii społecznej, dostosowując poziom swoich wypowiedzi do kompetencji interlokutorów.
Potrafi samodzielnie planować i realizować proces doskonalenia kompetencji
komunikacyjnych, a także inspirować i organizować proces uczenia się innych osób w zespole, zachęcając do interakcji i dyskusji
Jest gotów do wykorzystania swej wiedzy, zainteresowań oraz pasji do podjęcia praktycznych działań upowszechniających i promujących kulturę i jej wytwory kultury popularnej w postaci prezentacji multimedialnej, nagrania video oraz strategii komunikacyjnej
Kryteria oceniania
Na ocenę 3 – potrafi zdefiniować, czym jest odbiorca i przekaz w mediach społecznościowych, nie potrafi samodzielnie planować i realizować procesu doskonalenia kompetencji a zna jedynie podstawowe reguły, potrafi stworzyć tekst, który wypełnia częściowo zasady dostępności cyfrowej
Na ocenę 4 – zna model tworzenia strategii komunikacji w mediach społecznościowych (w tym SEO oraz content writing), podejmuje próby przygotowania takiej strategii w działaniach z marketingu internetowego dotyczącego organizacji lub/i projektu z dziedziny kultury, tworzy prezentację multimedialną, potrafi przygotować tekst wypełniający większość zasad dostępności cyfrowej
Na ocenę 5 – potrafi kompetentnie zaplanować strategię komunikacji internetowej, dobrać odpowiednie narzędzia internetowej komunikacji, umie posługiwać się SEO; umiejętnie analizuje obecność w mediach społecznościowych danego brandu, tworzy pełną i dobrze przemyślaną prezentację multimedialną, tworzy tekst wypełniający wszystkie zasady dostępności cyfrowej i potrafi go umiejętnie zastosować do różnych kanałów przekazu
Literatura
Literatura podstawowa:
A. Łaszyn, e-Kryzys, Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa b.r.w.
D. Tworzydło, Public relations praktycznie, Rzeszów 2017.
Literatura uzupełniająca:
Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016.
Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020.
Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015.
Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012.
Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014
Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013.
Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008.
Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019.
Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019.
Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018.
Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018.
Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016.
Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017.
Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016.
Uwagi
W cyklu 2023/24:
Student powinien |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: