Seminarium - katechetyka WT-FW-SeK
Treści merytoryczne:
1. Ogólne zasady pisania pracy magisterskiej;
2. Wybór tematu;
3. Robienie kwerendy;
4. Analiza materiału źródłowego;
5. Konstrukcja planu pracy;
6. Zasady komponowania tekstu;
7. Sporządzanie bibliografii i skrótów;
8. Zasady cytowania;
9. Analiza wybranych prac magisterskich;
10. ćwiczenie pisania stylem naukowym.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
EK nr 1 - student rozumie zasady pisania pracy dyplomowej i naukowej;
EK nr 2 - student zna zasady cytowania, sporządzania przypisów, bibliografii, robienia skrótów itp.
UMIEJĘTNOŚCI:
EK nr 3 - student potrafi dokonać kwerendy;
EK nr 4 - student umie poprawnie sporządzić przypisy, zrobić bibliografię, napisać wstęp i zakończenie i resztę pracy.
KOMPETENCJE:
EK nr 5 - student potrafi opracować na piśmie dowolny temat naukowy.
Kryteria oceniania
Metoda: wykład informacyjny, wykład problemowy, metoda seminaryjna, metoda referatu, praca w grupach.
Ocena: praca semestralna, praca roczna, praca dyplomowa.
Aktywność studenta:
- udział w zajęciach: 30 h;
- przygotowanie pracy semestralnej/rocznej: 50 h;
- konsultacje indywidualne: 3 h;
- lektura własna: 5 h;
SUMA: 90 h /30 h = 3 ECTS
ocena końcowa:
2 - brak zaangażwoania w zajęcia, brak pracy semestralnej/rocznej;
3 - słabe zaangażwoanie w zajęcia, praca semestralna/roczna zawiera błędy formalne;
4 - duże zaangażowanie w zajęcia, poprawna praca semstralna/roczna pod względem formalnym;
5 - duże zaangażowanie w zajęcia, praca semestralna/roczna bez błędów.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Kraków 2007;
2. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2003;
Literatura uzupełniająca:
1. W. Dutkiewicz, Praca magisterska z pedagogiki. Przewodnik metodyczny, Kielce 1994;
2. P. Oliver, Jak pisać prace uniwersyteckie: poradnik dla studentów, Kraków 1999;
3. W. Puślecki, Model pedagogicznej pracy naukowej, Kraków 2001;
4. W.P. Zaczyński, Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995;
5. F. Drączkowski, ABC pisania pracy magisterskiej, Pelplin 2000;
6. S. Grzechowiak, Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: