Pedagogika w praktyce szkolnej WT-FW-PE
Przedmiot ma na celu uporządkowanie podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki, dydaktyki, nauczania i wychowania. W ramach zajęć podjęte będą kwestie skutecznego prowadzenia procesu wychowawczego i dydaktycznego z uwzględnieniem potrzeb rozwojowych ucznia i wychowanka. Zostaną także zaprezentowane założenia pedagogiki chrześcijańskiej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
W1 - student dysponuje wiedzą specjalistyczną z zakresu pedagogiki szkolnej
W2 - student zna zasady i reguły dydaktyki szkolnej
U1 - student posiada umiejętności związane ze skutecznym wychowaniem
K1 - student posiada kompetencje konieczne do rozpoznania potrzeb rozwojowych ucznia
K2 - student potrafi stosować założenia pedagogiki chrześcijańskiej w praktyce szkolnej
Kryteria oceniania
Efekt W1:
- na ocenę bardzo dobrą student potrafi zaprezentować główne założenia pedagogiki szkolnej i wejść w głąb tych zagadnień;
- na ocenę dobrą student potrafi jedynie zaprezentować założenia pedagogiki szkolnej;
- na ocenę dostateczną student potrafi zaprezentować jedynie niektóre założenia pedagogiki szkolnej.
Efekt W2:
- na ocenę bardzo dobrą student potrafi wymienić i opisać wszystkie zasady i reguły dydaktyki szkolnej;
- na ocenę dobrą student potrafi tylko wymienić wszystkie zasady i reguły dydaktyki szkolnej;
- na ocenę dostateczną student potrafi wymienić tylko niektóre zasady i reguły dydaktyki szkolnej;
Efekt U1:
- na ocenę bardzo dobrą student zna i potrafi stosować w praktyce umięjętności związane ze skutecznym wychowaniem;
- na ocenę dobrą student jedynie zna umięjętności związane ze skutecznym wychowaniem;
- na ocenę dostateczną student zna jedynie niektóre umiejętności związane ze skutecznym wychowaniem.
Efekt K1:
- na ocenę bardzo dobrą student potrafi szczegółowo omówić i rozpoznać potrzeby rozwojowe ucznia;
- na ocenę dobrą student potrafi szczegółowo omówić potrzeby rozwojowe ucznia;
- na ocenę dostateczną student potrafi ogólnie omówić potrzeby rozwojowe ucznia.
Efekt K2:
- na ocenę bardzo dobrą student zna i potrafi zastosować założenia pedagogiki chrześcijańskiej w praktyce szkolnej;
- na ocenę dobrą student jedynie zna założenia pedagogiki chrześcijańskiej;
- na ocenę dostateczną student zna niektóre założenia pedagogiki chrześcijańskiej.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: