Historia sztuki WT-FW-HSZ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Przygotowanie i przedstawienie prezentacji dowolnie wybranego działa sztuki/zabytku architektury z wykorzystaniem co najmniej dwóch publikacji i podaniem ich oraz zdjęciem.
Prezentacja powinna zawierać: opis, krótką historię, pochodzenie, datownie, autora, wymiary, materiał/y, z którego obiekt jest wykonany, miejsce przechowywania itd. zależnie od specyfiki wybranego obiektu.
Analiza dzieła sztuki:
- Informacja o autorze dzieła, tytule, epoce i nurcie artystycznym. Przedstawienie szerszego kontekstu jego powstania;
- Określenie jaką techniką posłużył się artysta, jakie materiały wykorzystał itp.;
- Omówienie treści dzieła, jego kompozycji (co znajduje się na pierwszym planie i kolejnych), nastroju, kolorystyki itp. Przypisanie znaczenia tym elementom;
- Interpretacja dzieła (omówienie symboliki, znaczenia, sposobu odbioru).
Literatura
1. Białostocki J., Sztuka cenniejsza niż złoto, Warszawa 2011 (lub wcześniejsze wydania)
2 .Forstner D, Świat symboliki chrześcijańskiej, Warszawa 2001,
3. Koch W., Style w architekturze: arcydzieła budownictwa europejskiego od antyku po czasy współczesne, Warszawa 1996.
4. Osińska B., Sztuka i czas, Tom I i II, Warszawa 2005,
5. Rzepińska M., Siedem wieków malarstwa europejskiego, Wrocław-Warszawa-Kraków 1979
6. Słownik terminologiczny sztuk pięknych, red. K. Kubalska-Sulkiewicz, Warszawa 2012 (lub wcześniejsze wydania)
7. Sztuka polska, t. 1-4, wydawnictwo Arkady, Warszawa 2005-2012.
8. Sztuka świata, t. 1-10, wydawnictwo Arkady, Warszawa 1989-1996.
9. Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r.
10. Ustawa o muzeach z dn. 21 listopada 1996 (znowelizowana),
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: