Misja Gruzja WT-FW-CMG
Gruzja to państwo, które swoim istnieniem i kulturą sięga starożytności. Obecnie również dzięki swojemu niezwykłemu pięknu jest celem turystycznym wielu osób, a sczególnie Polaków.
W czasie tych ćwiczeń przyjrzymy się Gruzji w różnych ciekawych perspektywach poprzez następujące bloki tematyczne:
1. Geografia i kultura Gruzji
2. Historia Gruzji
3. Dzieje chrześcijaństwa w Gruzji
4. Kościół Katolicki w Gruzji
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS - sem. letni: 3aq4jbh
Kod dostępu MS Teams sem. zimowy: bjce9hi
Metody i kryteria oceniania:
EK nr 1 określany jako posiadanie wiedzy:
Na ocenę 2: brak znajomości podstawowych informacji nt. geografii, kultury, historii oraz religii w Gruzji;
Na ocenę 3: dostateczna znajomość podstawowych informacji nt. geografii, kultury, historii oraz religii w Gruzji;
Na ocenę 4: dobra znajomość podstawowych informacji nt. geografii, kultury, historii oraz religii w Gruzji;
Na ocenę 5: bardzo dobra znajomość podstawowych informacji nt. geografii, kultury, historii oraz religii w Gruzji.
EK nr 2 określany jako umiejętność:
Na ocenę 2: nie potrafi kompetentnie i krytycznie odnieść się do informacji podanych na temat Gruzji;
Na ocenę 3: potrafi jedynie pobieżnie odnieść się do informacji podanych na temat Gruzji, a następnie na bazie dostępnych materiałów tylko pobieżnie potrafi wyszukać nowe;
Na ocenę 4: potrafi w miarę kompetentnie odnieść się do informacji podanych na temat Gruzji, a następnie na bazie dostępnych materiałów potrafi wyszukać nowe oraz jej zanalizować;
Na ocenę 5: potrafi krytycznie, swobodnie odnieść się do informacji podanych na temat Gruzji, a następnie na bazie dostępnych materiałów potrafi wyszukać nowe, zanalizować je i w porównując ze zdobytymi już dotychczas wiadomościami wyciągnąć odpowiednie wnioski.
EK nr 3 określany jako kompetencje społeczne:
Na ocenę 2: nie potrafi przenieść i porównać zdobywanej wiedzy z rzeczywistością życia w Gruzji, tak w wymiarze społeczno-kulturowym, jak i religijnym;
Na ocenę 3: potrafi jedynie ogólnie przenieść i porównać zdobywaną wiedzę z rzeczywistością życia w Gruzji, tak w wymiarze społeczno-kulturowym, jak i religijnym;
Na ocenę 4: potrafi trafnie przenieść i porównać zdobywaną wiedzę z rzeczywistością życia w Gruzji, tak w wymiarze społeczno-kulturowym, jak i religijnym;
Na ocenę 5: potrafi bardzo celnie przenieść i porównać zdobywaną wiedzę z rzeczywistością życia w Gruzji, tak w wymiarze społeczno-kulturowym, jak i religijnym.
Kryteria oceniania
1. Aktywne uczestnictwo we wszystkich ćwiczeniach (odbywających się online). Dopuszczalna jest jedna nieobecność na semestr.
2. Praca pisemna (min. dwustronnicowa) - w semestrze zimowym na temat wybrany przez studenta, a zatwiedzony przez prowadzacego, natomiast w semestrze letnim na temat wybrany przez prowadzącego.
Literatura
Baranowski B., Baranowski K., Historia Gruzji, Wrocław 1987.
Budzisz S., Pokazucha. Na gruzińskich zasadach, Poznań 2019.
Chmielecki T.T., Gruziński katolicyzm w XIX i na początku XX wieku w świetle archiwów watykańskich, Toruń 1998.
Kakachishvili Z., Świadkowie Chrystusa w Gruzji od IV do X wieku, wysd. 2, Warszawa 2019.
Lang D.M., Dawna Gruzja, Warszawa 1972.
Materski W., Gruzja, Warszawa 2000.
Rohoziński J., Gruzja, Poznań 2016.
თამარაშვილი მ., ისტორია კათოლიკობისა, თბილისი 2011.
ქუთათელაძე მ., კათოლიკობა საქართველოში. ლათინური წესი, თბილისი 2019.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: