Geneza Kościoła w perspektywie fundamentalnoteologicznej WT-DTE-WMGK
1. Geneza Kościoła – perspektywa fundamentalnoteologiczna
2. Współczesne stanowiska na temat genezy chrześcijaństwa
3. Co mówią źródła o początkach Kościoła?
4. Apokryfy i literatura rabiniczna o genezie chrześcijaństwa
5. Etapy rozwoju pierwotnego Kościoła
6. Archeologia biblijna o genezie Kościoła
7. Świadectwo Listu do Hebrajczyków i św. Ignacego z Antiochii na temat początków
8. Apologia genezy Kościoła wobec współczesnych zarzutów
9. Chrystologiczne źródła eklezjologii
10. Duch Święty u początków Kościoła
11. Eklezjogeneza – podsumowanie i wnioski
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA: Student...
1. definiuje genezą Kościoła, wymienia jego etapy oraz opisuje je.
2. zna argumenty apologijne wobec redukcjonistycznych koncepcji.
3. rozróżnia poszczególne nurty dotyczące genezy Kościoła.
4. odtwarza etapy historycznego rozwoju chrześcijaństwa.
5. wymienia główne elementy apologii nowotestamentowej genezy Kościoła.
UMIEJĘTNOŚCI: Student...
1. analizuje aktualne poglądy na temat genezy Kościoła.
2. dowodzi na podstawie tekstów źródłowych, że jak zrodził się Kościół
3. uzasadnia racje istnienia chrześcijaństwa.
4. rozpoznaje historyczne przyczyny powstania Kościoła.
5. wyprowadza wnioski praktyczne dla duszpasterstwa na podstawie tekstów źródłowych.
KOMPETENCJE: Student...
1. zachowuje krytycyzm w ocenie redukcjonistycznych poglądów na genezę Kościoła.
2. nie odczuwa lęku przed spotkaniem z tym, którzy są nie są zwolennikami Kościoła.
3. angażuje się osobiście w apologię genezy chrześcijaństwa.
4. posiada ugruntowaną świadomość istoty Kościoła.
Kryteria oceniania
Doktoranci - egzamin ustny na podstawie wszystkich tematów zajęć
Studenci - egzamin ustny na podstawie wybranych zagadnień
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: