Medialny świat młodych WT-DTE-FMS
Treści prezentowane podczas zajęć zostały podzielone na kilka części. Najpierw zostaną przedstawione podstawy socjologiczne i psychologiczne na temat młodzieży, w tym specyfiki budowania tożsamości społecznej i relacji interpersonalnych. Następnie będą analizowane najnowsze badania dotyczące korzystania z mediów przez młodzież, by w dalszej kolejności skoncentrować się na problematycznym korzystaniu z internetu. Na podstawie zdobytej wiedzy słuchacze będą mieli za zadanie przygotowanie pogadanki na temat nowych mediów skierowane do a) młodzieży, b) jej rodziców, c) nauczycieli i wychowawców oraz d) osób odpowiedzialnych za komunikację medialną.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK1 (WT-R-TP_W08) - ma ugruntowaną wiedzę interdyscyplinarną na temat medialnego świata młodych, będącą wynikiem oryginalnego integrowania perspektyw właściwych dla nauk humanistycznych i społecznych:
2 (ndst) - nie posiada podstawowej wiedzy interdyscyplinarnej na temat medialnego świata młodych, będącej wynikiem oryginalnego integrowania perspektyw właściwych dla nauk humanistycznych i społecznych;
3 (dst) - ma podstawową wiedzę interdyscyplinarną na temat medialnego świata młodych, będącą wynikiem oryginalnego integrowania perspektyw właściwych dla nauk humanistycznych i społecznych;
4 (db) - ma ugruntowaną wiedzę interdyscyplinarną na temat medialnego świata młodych, będącą wynikiem oryginalnego integrowania perspektyw właściwych dla nauk humanistycznych i społecznych;
5 (bdb) - ma ugruntowaną wiedzę interdyscyplinarną na temat medialnego świata młodych, będącą wynikiem oryginalnego integrowania perspektyw właściwych dla nauk humanistycznych i społecznych, którą potrafi odpowiednio zarządzać.
EK2 (WT-R-TP_W13) - jest świadom globalnych wyzwań cywilizacyjnych, zwłaszcza dotyczących młodego pokolenia i roli nauki w ich rozwiązywaniu:
2 (ndst) - nie jest świadom globalnych wyzwań cywilizacyjnych, zwłaszcza dotyczących młodego pokolenia i roli nauki w ich rozwiązywaniu;
3 (dst) - jest świadom globalnych wyzwań cywilizacyjnych, ale nie dotyczących młodego pokolenia;
4 (db) - jest świadom globalnych wyzwań cywilizacyjnych, zwłaszcza dotyczących młodego pokolenia, ale nie dostrzega roli nauki w ich rozwiązywaniu;
5 (bdb) - jest świadom globalnych wyzwań cywilizacyjnych, zwłaszcza dotyczących młodego pokolenia i roli nauki w ich rozwiązywaniu.
EK3 (WT-R-TP_U04) - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat medialnego świata młodych pochodzące z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy:
2 (ndst) - nie potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat medialnego świata młodych pochodzące z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytycznych sądów;
3 (dst) - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować informacje na temat medialnego świata młodych pochodzące z różnych źródeł, ale nie potrafi ich integrować oraz formułować na tej podstawie krytycznych sądów.
4 (db) - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat medialnego świata młodych pochodzące z różnych źródeł, ale nie potrafi formułować na tej podstawie krytycznych sądów;
5 (bdb) - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat medialnego świata młodych pochodzące z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy
EK4 (WT-R-TP_U05) - potrafi posługiwać się bazami danych z informacją naukową na temat młodzieży i mediów:
2 (ndst) - nie potrafi posługiwać się bazami danych z informacją naukową na temat młodzieży i mediów;
3 (dst) - potrafi posługiwać się bazami danych z informacją naukową na temat młodzieży i mediów, ale nie potrafi ich integrować;
4 (db) - potrafi posługiwać się bazami danych z informacją naukową na temat młodzieży i mediów;
5 (bdb) - potrafi posługiwać się bazami danych z informacją naukową na temat młodzieży i mediów i odpowiednio nimi budować.
EK5 (WT-R-TP_K04) - ma nawyk poszukiwania aktualnej wiedzy, a także wykorzystywania osiągnięć z dziedzin wiedzy, które pomogą zrozumieć medialny świat młodych:
2 (ndst) - nie rozumie potrzeby poszukiwania aktualnej wiedzy, a także wykorzystywania osiągnięć z dziedzin wiedzy, które pomogą zrozumieć medialny świat młodych;
3 (dst) - rozumie, ale nie ma nawyku poszukiwania aktualnej wiedzy, a także wykorzystywania osiągnięć z dziedzin wiedzy, które pomogą zrozumieć medialny świat młodych;
4 (db) - ma nawyk poszukiwania aktualnej wiedzy, ale nie potrafi wykorzystywać osiągnięcia z dziedzin wiedzy, które pomogą zrozumieć medialny świat młodych;
5 (bdb) - ma nawyk poszukiwania aktualnej wiedzy, a także wykorzystywania osiągnięć z dziedzin wiedzy, które pomogą zrozumieć medialny świat młodych.
Opis ECTS - 2pkt:
Udział w wykładzie - 30h
Przygotowanie do wykładu - 10h
Przygotowanie projektu zespołowego - 20h
Kryteria oceniania
Do zaliczenia przedmiotu wymagane jest obecność na 90% zajęć. Ocenę końcową stanowi ocena z projektu zespołowego. Może być ona podniesiona dzięki dodatkowej aktywności słuchaczy podczas zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: