Badania i realizacja projektów WT-DTE-BRP
Treści merytoryczne są podzielone wg następującego schematu:
1. Części pozamerytoryczne badań i realizacji projektów:
1.1. Potencjalne źródła finansowania badań naukowych i projektów,
1.2. Stan wiedzy nt. potencjalnego tematu badań naukowych,
1.3. Dorobek naukowy kierownika projektu,
1.4. Dokumentacja konkursowa.
2. Elementy składowe wniosku:
2.1. Cel naukowy projektu (problem, jaki wnioskodawca podejmuje się rozwiązać, stawiane pytania lub hipotezy badawcze),
2.2. Znaczenie projektu (dotychczasowy stan wiedzy, uzasadnienie podjęcia problemu badawczego, uzasadnienie nowatorskiego charakteru badań, znaczenie wyników projektu dla rozwoju danej dziedziny i dyscypliny naukowej),
2.3. Koncepcja i plan badań (ogólny plan badań, szczegółowe cele badawcze, wyniki badań wstępnych, analiza ryzyk),
2.4. Metodyka badań (sposób realizacji badań, metody, techniki i narzędzia badawcze, metody analizy i opracowania wyników, urządzenia i aparatura wykorzystywana w badaniach),
2.5. Literatura,
2.6. Budżet projektu.
3. Recenzja projektu.
W cyklu 2021/22_L:
powstaje kod do zajęć na TEAMS x2g0l2z |
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
30 godzin - uczestnictwo w zajęciach,
20 godzin - przygotowanie tzw. "skróconego opisu projektu badawczego",
10 godzin - przygotowanie się do testu wiedzy,
------------
60 godzin = 2 ECTS.
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu obejmować będzie dwie składowe:
- pisemną pracę na wybrany przez Studenta temat.
-- praca przygotowana zostanie wg schematu tzw. krótkiego opisu projektu zgodnie z wytycznymi NCN-u.
-- co najwyżej (sic!) pięciostronnicowa praca pisemna w języku polskim zawierająca:
1) cel naukowy projektu (opis problemu do rozwiązania, stawiane pytania lub hipotezy badawcze);
2) znaczenie projektu (dotychczasowy stan wiedzy, uzasadnienie podjęcia problemu badawczego, uzasadnienie nowatorskiego charakteru badań, znaczenie wyników projektu dla rozwoju danej dziedziny i dyscypliny naukowej);
3) koncepcję i plan badań (ogólny plan badań, szczegółowe cele badawcze, wyniki badań wstępnych, analiza ryzyk);
4) metodykę badań (sposób realizacji badań, metody, techniki i narzędzia badawcze, metody analizy i opracowania wyników, urządzenia i aparatura wykorzystywane w badaniach)
5) wykaz literatury dotyczącej problematyki projektu (spis literatury przedstawiający pozycje uwzględnione w opisie projektu, zawierające pełne dane bibliograficzne).
-- zawarcie wszystkich powyższych punktów, w tym odniesienie się do literatury tematu, jest obowiązkowe i brak któregokolwiek jest podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
-- maksymalna objętość: 5 stron A4.
-- dopuszczalne formatowanie tekstu: marginesy górny i dolny min. 1,5 cm, marginesy boczne min. 2 cm, krój Times New Roman lub ekwiwalentny, rozmiar min. 11 punktów, pojedyncza interlinia.
- drugim elementem jest test jednokrotnego wyboru z treści merytorycznych przedstawianych podczas spotkań.
Skala ocen:
- projekt: 60%,
- test: 40%.
0-50,99% - ndst,
51-60,99% - dst,
61-70,99% - dst+,
71-80,99% - db,
81-90,99% - db+,
91-100% - bdb.
Literatura
Materiały dostępne na stronie internetowej Biura Badań Naukowych UKSW:
https://bbn.uksw.edu.pl/szkolenie
W szczególności:
T. Janus, Wnioski grantowe bez tajemnic.
T. Janus, Jak zdobyć granty na badania naukowe.
Regulaminy projektów dostępne na platformach:
NCN, NCBiR, MEiN,
System OSF, EBOI, WITKAC
W cyklu 2021/22_L:
Materiały szkoleniowe na stronie Biura Badań Naukowych UKSW |
W cyklu 2023/24_Z:
Materiały dostępne na stronie internetowej Biura Badań Naukowych UKSW: https://bbn.uksw.edu.pl/wp-content/uploads/sites/14/2022/10/jak_zdobyc_granty_na_badania_naukowe-1.pdf W szczególności: |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Coaching i mediacje społeczne - studia jednolite magisterskie stacjonarne
- Specjalność Nauczycielsko-Katechetyczna - studia jednolite magisterskie stacjonarne
- Teologia ogólna - studia jednolite magisterskie stacjonarne
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: