Korelacja religii z edukacją szkolną WT-DNK-WMKRS
Wyznaniowa lekcja religii w służbie ewangelizacji. Reformy w polskiej
szkole po roku 1989. Geneza, definicja i uzasadnienie korelacji w
katechetyce i naukach pedagogicznych. Zasady korelacji nauczania religii
z edukacją szkolną. Pojęcia związane z korelacją nauczania religii z
edukacją szkolną. Nauczanie religii w szkolnym dialogu
interdyscyplinarnym. Korelacja a teoria programów i podręczników. Korelacja
nauczania religii z językiem polskim, kulturą, historią, edukacją
obywatelską, biologią, geografią i językami obcymi. Wychowanie do
wolności, wychowanie dla prawdy, wychowanie patriotyczne i rodzinne w
perspektywie korelacji nauczania religii z działaniami wychowawczymi
szkoły.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1 - udział w wykładach
1,5 - zapoznanie się z literaturą
0,5 - przygotowanie sie do egzaminu
Kryteria oceniania
Egzamin Egzamin ustny, do którego studenci przystępują pojedynczo.
Praktyki zawodowe
-
Literatura
R. CZEKALSKI, Katecheza komunikacją wiary, Płock 2006;
Dydaktyka w służbie katechezy, red. S. DZIEKOŃSKI, Kraków 2002;
S. DZIEKOŃSKI, Koncepcja chrześcijańskiego wychowania w nauczaniu Kościoła, „Horyzonty Wiary” 2000, nr 4;
R. MURAWSKI, Istotne funkcje katechezy, „Horyzonty Wiary” 1996, nr 3;
W. KUBIK, Zarys dydaktyki katechetycznej, Kraków 1990;
Rodzina – szkoła – Kościół. Korelacja i dialog, red. P. TOMASIK, Warszawa 2003;
J. SZPET, Dydaktyka katechezy, Poznań 1999;
P. TOMASIK, Religia w dialogu z edukacją. Studium na temat korelacji nauczania religii katolickiej z polską edukacją szkolną, Warszawa 2004.
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Kod zespołu 0ayg49i |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: