Savoir vivre i estetyka dziennikarza WT-DKS-U2-SV
Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów dziennikarstwa z podstawowymi formami, jakie spotykamy w mediach. Celem jest też nabycie umiejętności myślenia kreatywnego o podstawowych zasadach savoir vivre w pracy dziennikarza. Dzięki warsztatom i dyskusjom na konkretnych przykładach z codziennej pracy dziennikarzy student powinien udoskonalić swoje kompetencje - na podstawowym poziomie - w zakresie pracy wydawcy, producenta, reportera i dziennikarza. Cel przedmiotu to również rozwinięcie krytycznego i samodzielnego myślenia wobec form i pomysłów w dzisiejszym dziennikarstwie oraz nabycie i udoskonalenie umiejętności dyskusji na forum publicznym we wspomnianych tematach.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 - student definiuje i nazywa podstawowe formuły i formy pracy w codziennym zawodzie dziennikarza
U1 - student umie wskazać szereg kompetencji potrzebnych do codziennej pracy reportera, prowadzącego, wydawcy, producenta
K1 - student potrafi wziąć udział w debacie publicznej poświęconej kondycji mediów w Polsce i konkretnych form stosowanych w mediach
W2 - student zna podstawowe zwroty stosowane w codziennej pracy dziennikarza, reportera, prowadzącego, wydawcy, producenta
U2 - student wykazuje się kreatywnością i potrafi wymyślić i wskazać swoje pomysły w zakresie zmian w codziennej pracy w mediach
W3 - student potrafi opisać hierarchię priorytetów w pracy dziennikarza w zależności od miejsca jego pracy
K2 - student zachowuje ostrożność w stawianych diagnozach i potrafi przedstawić sposób argumentacji - na forum publicznym - różnych sposobów podejścia do opisywanego wyzwania na polu savoir vivre i pracy w mediach
Kryteria oceniania
W1
Na ocenę bardzo dobrą - student definiuje samodzielnie wszystkie pojęcia dotyczące formuły i formy pracy w mediach, potrafi wskazać przykłady, rozróżnia je, wykazuje kluczowe i szczegółowe różnice przy pracy przy nich
Na ocenę dobrą - student definiuje część pojęć dotyczących formuły i formy pracy w mediach. Umie wskazać podstawowe różnice
Na ocenę dostateczną - student definiuje podstawowe pojęcia w zakresie formuły i formy pracy w mediach
.
U1 - na ocenę bardzo dobrą. Student ilustruje szereg przykładów związanych z kompetencjami przy codziennej pracy reportera, prowadzącego, wydawcy, producenta. Umie wykazać różnice między nimi, a także zdefiniować kluczowe i szczegółowe trudności przy opisie tychżę
Na ocenę dobrą: student ilustruje część przykładowych kompetencji przy codziennej pracy reportera i dziennikarza, umie wykazać podstawowe różnice w ich zadanaich
Na ocenę dostateczna: student wykazuje podstawowe rozróżnienia w pracy w mediach.
K1 - na ocenę bardzo dobrą. Student szeroko i szczegółowo potrafi przedstawić na forum publicznych swój głos w zakresie kondycji mediów w Polsce. Umie wykazać argumenty dla kilku-kilkunastu punktów widzenia i krytycznie podejść do każdego z nich
Na ocenę dobrą: student potrafi na podstawowym poziomie uargumentować swoje zdanie w zakresie kondycji mediów w Polsce. Umie wskazać argumenty dla swojego punktu widzenia
Na ocenę dostateczną: student potrafi zabrać głos podczas debaty o kondycji mediów w Polsce, nie myląc podstawowych pojęć.
W2 - na ocenę bardzo dobrą: student potrafi wymienić i opisać szereg pojęć stosowanych w codziennej pracy w mediach
Na ocenę dobrą: student potrafi wymienić i opisać część pojęć stosowanych w codziennej pracy w mediach
Na ocenę dostateczną: student potrafi opisać - nie wymieniając ich z nazwy - część pojęć stosowanych w codziennej pracy w mediach
U2 - na ocenę bardzo dobrą: student wykazuje się kreatywnością i potrafi wymyślić i wskazać swoje pomysły (kilka-kilkanaście) w zakresie zmian w codziennej pracy w mediach.
Na ocenę dobrą: student wykazuje się umiarkowaną kreatywnością i potrafi opisać, czego oczekuje od dzisiejszych mediów.
Na ocenę dostateczną: student bierze udział w dyskusji nad potrzebnymi zmianami w mediach.
W3 - na ocenę bardzo dobrą: student potrafi precyzyjnie opisać hierarchię priorytetów w pracy dziennikarza w zależności od miejsca jego pracy. Umie wykazać się krytycznym myśleniem w zakresie doboru tematów, gości i kompetencji wymaganych od prowadzącego czy reportera, dziennikarza
na ocenę dobrą: student potrafi na podstawowym poziomie opisać priorytety w pracy dziennikarza.
na ocenę dostateczną: student potrafi uzasadnić, dlaczego hierarchia priorytetów w pracy dziennikarza może wpływać na jego pracę
K2 - na ocenę bardzo dobrą: student zachowuje ostrożność w stawianych diagnozach i potrafi w sposób szczegółowy przedstawić sposób argumentacji - na forum publicznym - różnych sposobów podejścia do opisywanego wyzwania na polu savoir vivre i pracy w mediach
na ocenę dobrą: student potrafi uargumentować swoje zdanie na forum publicznym w zakresie oceny savoir vivre w mediach
na ocenę dostateczną: student potrafi opisać podstawowe problemy w zakresie zasad savoir vivre w mediach
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: