MOJO, Media Convergence and Mobility WT-DKS-TMO
Rozpoznanie i charakteryzacja aktualnych zagadnień związanych z kwestiami konwergencji mediów w poszczególnych krajach. Analizowanie poszczególnych elementów – filarów konwergencji: bezpieczeństwo, gospodarka, polityka, geografia, mobilność. Ocena wpływu mediów i komunikacji na kwestie związane z bezpieczeństwem narodowym. Próba zdefiniowania najważniejszych wyzwań stojących przed wydawcami zakresie zapewnienia swoim odbiorcom dostępu do mediów. Próba wytyczenia schematu ewolucji mediów tradycyjnych i ich adaptacji do nowych warunków na rynku medialnym, zwłaszcza w kontekście nowych mediów i mediów społecznościowych.
Na ocenę końcową składa się aktywne uczestnictwo studenta w zajęciach (wykonywanie zleconych ćwiczeń, analiza mediów oraz przygotowywanie autorskich tekstów o tematyce politycznej, ocenianych na bieżąco – student ma prawo do trzech nieusprawiedliwionych nieobecności) – ½ oraz praca indywidualna lub grupowa w formie projektu, a także przygotowywany indywidualnie esej akademicki w języku angielskim opracowany i złożony w wyznaczonym terminie – ½.
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK nr 1:
- na ocenę 2: nie potrafi wskazać ani omówić podstawowych problemów i wyzwań w kontekście konwergencji mediów.
- na ocenę 3: potrafi wskazać na współczesne problemy i wyzwania w kontekście konwergencji mediów,
ale nie potrafi rzetelnie przedstawić związku mediów z kwestiami bezpieczeństwa, polityki, gospodarki i mobilności.
- na ocenę 4: potrafi omówić i przedstawić w rzetelny sposób problemy i wyzwania w kontekście konwergencji mediów oraz ich wpływ na kwestie bezpieczeństwa, polityki, gospodarki i mobilności.
- na ocenę 5: dostrzega i wyraża własne oryginalne spostrzeżenia dotyczące problemów i wyzwań w kontekście konwergencji mediów oraz wpływu mediów na te kwestie bezpieczeństwa, polityki, gospodarki i mobilności.
EK nr 2:
-na ocenę 2: nie potrafi przeprowadzić analizy żadnego problemu i zagrożenia związanego z tematyką konwergencji mediów.
-na ocenę 3: proponuje wnioski o ogólnym charakterze, często nie doprecyzowując ich i nie wskazując powiązań z mediami.
- na ocenę 4: proponuje ważne i aktualne tematy związane z problemami i zagrożeniami związanymi z konwergencją mediów w poszczególnych krajach.
- na ocenę 5: przedstawia oryginalne i rzadko podejmowane w mediach tematy związane z problemami i zagrożeniami związanymi z konwergencją mediów.
EK nr 3:
- na ocenę 2: nie potrafi dokonać przeglądu informacji do zadanego tematu dziennikarskiego
związanego z kwestiami mobilności i konwergencji mediów.
- na ocenę 3: zebrane informacje są na zbyt dużym poziomie ogólności
- na ocenę 4: potrafi zebrać interesujące i ważne informacje na zadany temat dziennikarski związany z kwestiami mobilności i konwergencji mediów.
- na ocenę 5: przedstawia oryginalne materiały dotyczące podjętego zadanego tematu dziennikarskiego
związanego z kwestiami mobilności i konwergencji mediów.
EK nr 1 realizowany poprzez metody problemowe, metody aktywizujące z wykorzystaniem technik kreatywnych
EK nr 2 realizowany poprzez metody problemowe, zespołowe metody aktywizujące z wykorzystaniem technik kreatywnych, samodzielne zadanie badawcze przygotowanie eseju akademickiego na zgłoszony wcześniej temat, a następnie jego ewaluacja.
EK nr 3 realizowany poprzez metody praktyczne, samodzielne poszukiwanie informacji
EK nr 4 realizowany poprzez metody praktyczne, samodzielną i zespołową pracę podczas zajęć
EK nr 5 realizowany poprzez metody problemowe, lekturę i refleksję własną
EK nr 4:
- na ocenę 2: nie potrafi się zorganizować w pracy
- na ocenę 3: potrafi przygotować się do pracy dziennikarskiej, ale nie realizuje tego w wystarczającym stopniu, jest nierzetelny, nie przestrzega terminu
- na ocenę 4: przygotowuje się do pracy dziennikarskiej poprzez analizę informacji, analizę tematu dziennikarskiego, rzetelnie i z zachowaniem terminu
- na ocenę 5: ma stały wypracowany sposób organizacji własnej pracy dziennikarskiej
EK nr 5:
- na ocenę 2: nie umie ocenić przedstawionych mu współczesnych problemów dotyczących wpływu mediów na kwestie związane z mobilnością i konwergencją mediów i nie poszukuje informacji na ich temat
- na ocenę 3: potrafi znaleźć informacje na temat problemów i zagrożeń związanych z mobilnością i konwergencją mediów w kontekście różnych publikacji medialnych, które są podejmowane i omawiane wspólnie, ale nie potrafi ich ocenić.
- na ocenę 4: potrafi znaleźć i ocenić informacje dotyczące problemów i zagrożeń związanych z mobilnością i konwergencją mediów w kontekście różnych publikacji medialnych.
- na ocenę 5: wyraża i uzasadnia własny oryginalny pogląd dotyczący problemów i zagrożeń związanych z mobilnością i konwergencją mediów w kontekście różnych publikacji medialnych
30 godz. – aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach
5 godz. – konsultacje z prowadzącym ćwiczenia
15 godz. – przygotowanie do ćwiczeń
20 godz. – przygotowanie projektu – zadania badawczego
20 godz. – samodzielna lektura
90 godz. – razem
3 – ECTS
UWAGA [informacje dotyczące zaliczenia przedmiotu - na czas nauczania zdalnego i kwarantanny]:
W związku z decyzją prorektora (7_2020) w sprawie w sprawie zaliczania zajęć i przeprowadzania egzaminów z wykorzystaniem technologii informatycznych oraz zgodnie z informacją przekazaną do dziekanatu – zaliczenie przedmiotu odbywać się będzie w formie zdalnej (będzie to test online) za pośrednictwem platformy MS Teams.
Test zaliczeniowy [data testu zostanie podany w późniejszym terminie]. Formularz z testem dostępny w godzinach przewidzianych w planie zajęć. Po upływie tego rozwiązanie testu nie jest możliwe.
Brak podejścia do testu w wyznaczonych godzinach będzie równoznaczny z niezaliczeniem testu końcowego, a w konsekwencji brakiem podstaw do zaliczenia przedmiotu.
[informacje dotyczące zaliczenia przedmiotu - na czas nauczania zdalnego i kwarantanny]
Kryteria oceniania
efekty w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami jak: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, a weryfikowane pisemnym egzaminem.
efekty w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami jak: klasyczna metoda problemowa oraz metoda sytuacyjna, a weryfikowane na zajęciach przy wykorzystaniu metody projektu.
efekty w obszarze kompetencji są osiągane takimi metodami jak: metoda symulacyjna oraz ćwiczeniowa oparta na wykorzystywaniu różnych źródeł wiedzy, a weryfikowane podobnie jak efekty umiejętności przy wykorzystaniu metody projektu.
Na ocenę końcową składa się aktywne uczestnictwo studenta w zajęciach (wykonywanie zleconych ćwiczeń, analiza mediów oraz przygotowywanie autorskich tekstów o tematyce politycznej, ocenianych na bieżąco – student ma prawo do trzech nieusprawiedliwionych nieobecności) – ½ oraz praca indywidualna lub grupowa w formie projektu, a także przygotowywany indywidualnie esej akademicki w języku angielskim opracowany i złożony w wyznaczonym terminie – ½.
UWAGA [informacje dotyczące zaliczenia przedmiotu - na czas nauczania zdalnego i kwarantanny]:
W związku z decyzją prorektora (7_2020) w sprawie w sprawie zaliczania zajęć i przeprowadzania egzaminów z wykorzystaniem technologii informatycznych oraz zgodnie z informacją przekazaną do dziekanatu – zaliczenie przedmiotu odbywać się będzie w formie zdalnej (będzie to test online) za pośrednictwem platformy MS Teams.
Test zaliczeniowy [data testu zostanie podany w późniejszym terminie]. Formularz z testem dostępny w godzinach przewidzianych w planie zajęć. Po upływie tego rozwiązanie testu nie jest możliwe.
Brak podejścia do testu w wyznaczonych godzinach będzie równoznaczny z niezaliczeniem testu końcowego, a w konsekwencji brakiem podstaw do zaliczenia przedmiotu.
[informacje dotyczące zaliczenia przedmiotu - na czas nauczania zdalnego i kwarantanny]
Literatura
1. Agrawal P., Famolari D., Mobile Computing (1999) in Next Generation Wireless Networks, DIAL M 99, Seattle.
2. Aikat. D., News on the Web - usage trends of an Online newspaper. Journal of Research into New Media Technologies. 4(4). pp. 94-110.
3. Birkmaier C., Limited vision: the technopolitical war to control the future of digital mass media, netWorker: The Craft of Network Computing, Volume 1, Issue 2.
4. Godwin M., From Washington: net to worry, Communications of the ACM Volume 42 , Issue 12.
5. Grusin. R., Location, Location, Location. Journal of Research into New Media Technologies. 6(1). pp.48-61.
6. Hargittai. E., Radio’s Lessons for the Internet. Communications of the ACM. 43(1). pp.50-57.
7. Oswell. D. (1999). The Dark Side of Cyberspace - Internet Content Regulation and Child Protection. Journal of Research into New Media Technologies. 5(4). pp. 42-62.
8. Searls D, Linux for Suits: Now What: Are We Going to Let AOL Turn the Net into TV 2.0..., Linux Journal, Volume 2000 , Issue 72es (2000), Article No. 29.
9. Springel, S. (1999), The New Media Paradigm: Users as Creators of Content, in Personal Technologies 3:153-159.
10. A. De Tocqueville, Democracy in America, 2004.
11. C.S. Browning, International Security
12. D. McQuail ,McQuail's Mass Communication Theory, 2010.
13. F. George, Flashpoints
14. H. Kissinger, World Order
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: