Komunikacja w Web 2.0 WT-DKS-SKB
- http://vfhu3nx (w cyklu 2022/23_Z)
Komunikacja w Internecie, zwłaszcza w wersji Web 2.0, daje znaczące możliwości. Studenci korzystają z wielu jej form, a seminarium magisterskie ma za zadanie nauczyć naukowego opisu tych zjawisk – od wyboru tematu, formułowania tezy i hipotez roboczych, aż do przygotowania pracy dyplomowej do obrony. W czasie zajęć studenci zapoznają się ze sposobami gromadzenia literatury naukowej na dany temat (źródłowej, podstawowej i pomocniczej), systemami bibliotecznymi, źródłami elektronicznymi, elementami opisu bibliograficznego (ze szczególnym uwzględnieniem opisu źródeł internetowych). Uczą się, jak korzystać ze statystyk internetowych, rozróżniania cech charakterystycznych prac naukowych. Zapoznają się ze stylem, językiem pracy naukowej, metodami redagowania pracy magisterskiej, by stosować wszystkie te zasady, korzystając ze wskazówek promotora przy budowaniu planu pracy magisterskiej, a następnie redagowaniu kolejnych jej części, przypisów, odsyłaczy oraz cytowań.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1_W. Wie, jaka jest różnica między językiem naukowym a potocznym oraz publicystyką - metoda studium przypadku.
2_W. Rozróżnia źródła do pracy od literatury przedmiotu i literatury pomocniczej - metoda opowiadanie, opis.
3_U. Umie syntetycznie formułować myśli w języku naukowym - metoda ćwiczeniowa oparta na tekstach źródłowych.
4_U. Analizuje zagadnienia i problemy związane z danym tematem w oparciu o literaturę przedmiotu - metoda seminaryjna.
5_U. Samodzielnie wyszukuje i umiejętnie cytuje literaturę przedmiotu - metoda ćwiczeniowa.
6_K. Zachowuje krytycyzm wobec myśli, poglądów i opinii naukowych dotyczących zagadnienia - metoda seminaryjna.
NAKŁAD PRACY STUDENTA:
30 godz. przygotowywanie materiałów do prezentowania na zajęciach
30 godz. aktywne uczestnictwo w zajęciach, prezentowanie wyników badań
60 godz. opracowanie źródeł pracy, redagowanie tekstu pracy
RAZEM: 120 godzin
ECTS: 4
Kryteria oceniania
1_U. Umie syntetycznie formułować myśli w języku naukowym.
2_U. Analizuje zagadnienia i problemy związane z danym tematem w oparciu o literaturę przedmiotu.
3_U. Samodzielnie wyszukuje i umiejętnie cytuje literaturę przedmiotu.
4_K. Zachowuje krytycyzm wobec myśli, poglądów i opinii naukowych dotyczących zagadnienia.
Literatura
Heller M., Jak być uczonym, Kraków 2009.
Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2001, wyd. 2.
Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura – Media – Teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013.
Wojcik K., Piszę pracę magisterską. Poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych, Warszawa 1995.
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Obowiązkowa praca śródsemestralna obejmuje pozycje od 8 do 10 ze skróconego opisu. |
W cyklu 2021/22_L:
Kod zespołu: iyoxjoj |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: