PR w social media WT-DKS-PR
Social media odgrywają istotną rolę w public relations instytucji i przedsiębiorstw. Są narzędziem budowania wizerunku i reklamy. Sfera mediów społecznościowych wkroczyła w życie zawodowe i prywatne wielu pracowników public relations. Na zajęciach zostaną ukazane możliwości, jakie daje obecność osób publicznych, instytucji i przedsiębiorstw w social media. Ukazane zostanie podstawowe instrumentarium public relations i jego zastosowane w oparciu o aspekty etyczne.
Podczas zajęć zostaną poruszone tematy:
1. Tradycyjny PR a PR w dobie mediów społecznościowych. Najważniejsze różnice.
2. Kompetencje specjalisty PR w zakresie mediów społecznościowych.
3. Dziennikarze a media społecznościowe.
4. Skuteczna komunikacja w mediach społecznościowych i jak się do niej przygotować od strony PR.
5. Tworzenie komunikatów prasowych w dobie social media.
6. Korzystanie z mediów społecznościowych - blogi firmowe, podcasty, marketing wirusowy, biuro prasowe
8. SEO PR - tworzenie tekstów PR użytecznych dla wyszukiwarek
9. Współpraca z lideramii opinii a tradycyjne relacje z mediami.
10. Brand journalism - opowiadanie historii za pomocą mediów społecznościowych.
11. Storytelling - ciekawa historia, która pozwala nieść przekaz dalej.
12. Archetypy marek - 12 gotowych wzorców.
13. Narzędzia wspierające prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych.
14. Sytuacje problematyczne w mediach społecznościowych - kiedy problem, a kiedy już kryzys?
15. Wyzwania mediów społecznościowych - fałszywe newsy i marketing szeptany.
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Na płaszczyźnie wiedzy student:
• zna kanały mediów społecznościowych
• identyfikuje obszary stosowania public relations w mediach społecznościowych
• potrafi wskazać zasady komunikacji w social media
Na płaszczyźnie umiejętności student:
• analizuje sytuacje kryzysowe i strategie ich rozwiązania
• planuje wykorzystanie social media w pracy specjalisty PR
• potrafi przygotować plan działań antykryzysowych/zaradczych dla wybranego przypadku działań w mediach społecznościowych
Na płaszczyźnie kompetencji student:
• jest wrażliwy na specyfikę i złożoność public relations w mediach społecznościowych
• jest zdolny do poszukiwania zastosowań public relations w mediach społecznościowych
Uzasadnienie przyznanej liczby punktów ECTS:
• udział w zajęciach - 30 godz.
• lektura publikacji - 20 godz.
• przygotowanie pracy końcowej - 15 godz.
• razem - 65 godz. = 3 ECTS
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składa się:
- maksymalnie 30 pkt. za obecność na zajęciach
- maksymalnie 70 pkt. za pracę końcową.
Praca końcowa: rozwiązanie wybranego studium przypadku z zakresu komunikacji kryzysowej. Tematy zostaną ustalone przez prowadzącego i grupę na początku zajęć.
Progi ocen:
- 71-74 pkt - dostateczny
- 75-80 pkt - dostateczny plus
- 81-84 pkt - dobry
- 85-90 pkt - dobry plus
- 91 pkt i więcej - bardzo dobry
Dopuszczalne są maksymalnie 2 nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. 30 pkt otrzymują osoby, które uczestniczyły w maksymalnej liczbie zajęć odjąć 2.
Studenci, którzy przygotują dodatkową informację związaną z tematyką przedmiotu (np. wyniki badań, przykład konkretnej marki, recenzja książki0) i podzielą się nią na zajęciach mogą liczyć na dodatkowe punkty w liczbie 5 (za jedną aktywność na jednych zajęciach).
Literatura
1. Czaplicka, M., Zarządzanie kryzysem w social media, Helion, Gliwice, 2013
2. Evans, L. L., Social media marketing, Helion, Gliwice 2011
3. Falls, J.; Deckers E., Media społecznościowe bez ściemy, Helion, Gliwice 2012
4. Handley, A. ; Chapman, C. C., Treść jest kluczowa, Helion, Gliwice 2012
5. Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji: sztuka komunikowania się, Warszawa 2015
6. Łaszyn, A., Media i Ty. Jak zarządzać osobistym kontaktem z dziennikarzami, Wydawnictwo Message House, Warszawa 2015
7. Miotk, A., Skuteczne social media: prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty, wyd. I., Gliwice, 2013 (lub wydanie II, Gliwice 2017)
8. Miotk, A., Nowy PR, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin, 2017
9. Podraza U., Kryzysowe public relations, Difin, Warszawa 2009
10. Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Toruń 2008
11. Scott, D. M., Nowe zasady marketingu i PR, Wolters Kluwer, Warszawa 2009
12. Stawarz-García B., Content marketing i social media : jak przyciągnąć klientów, Warszawa 2018
13. Tkaczyk, P., Narratologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: