Fenomen reklamy religijnej WT-DKS-P-WMP
Celem przedmiotu jest teoretyczne poznanie i praktyczne zastosowanie reklamy religijnej jako narzędzia komunikacji współczesnego Kościoła z szeroko rozumianym odbiorcą.
Uczestnicy wykładu zdobędą pogłębiona wiedzę na temat reklamy religijnej jako odrębnego typu reklamy.
Studenci w trakcie zajęć zostaną przygotowani do stworzenia i zaprezentowania autorskiej reklamy religijnej (spot reklamowy lub billboard)
Tematyka poszczególnych zajęć oscylować będzie wokół takich zagadnień jak:
1. Reklama religijna jako rodzaj komunikacji
2. Reklama religijna jako odrębny rodzaj reklamy obok reklamy komercyjnej, społecznej i politycznej
3. Kościół a reklama w epoce nowych mediów
4. Definicja, cele i typy reklamy religijnej.
5. Rola i znaczenie sacrum w reklamie religijnej
6. Retoryka reklamy religijnej
7. Poetyka reklamy religijnej
8. Reklama religijna a shockvertising
9. Reklama religijna - słabe o mocne strony
10. Reklama religijna w społeczeństwie konsumpcyjnym- kontekst kultury reklamy
11. Prezentacja reklam przygotowanych przez studentów i ich omówienie
12. Sprawdzenie wiedzy teoretycznej zdobytej podczas zajęć
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
DL_W01- zna terminologie z zakresu komunikacji reklamowej. Rozumie potrzebę wykorzystania reklamy w komunikacji Kościoła z szeroko rozumianym odbiorcą. Potrafi w zdefiniować reklamę religijna, jej typy i cele.
DL_K03- posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej w kontekście wykorzystania i interpretacji reklamy religijnej
DL_K10 - ma świadomość znaczenia reklamy religijnej jako medium prowadzącego do pogłębionej refleksji o charakterze uniwersalnym.
Kryteria oceniania
DL_W01- zna terminologie z zakresu komunikacji reklamowej. Rozumie potrzebę wykorzystania reklamy w komunikacji Kościoła z szeroko rozumianym odbiorcą. Potrafi w zdefiniować reklamę religijna, jej typy i cele.
na oceną 2: nie zna terminologii z zakresu komunikacji reklamowej, nie wie jak Kościół może wykorzystywać reklamę do komunikacji z szeroko rozumianym odbiorcą. Nie zna definicji reklamy religijnej, nie potrafi określić jej celów i wymienić jej typów.
na ocenę 3: posiada w stopniu wystarczającym znajomość terminologii z zakresu komunikacji reklamowej rozróżnia typy reklam, w tym także potrafi zdefiniować reklamę religijną, określić jej cele i typy
na ocenę 4: dobrze posługuje się terminologią z zakresu komunikacji reklamowej, rozróżnia typy reklam, w tym także potrafi zdefiniować reklamę religijną, określić jej cele i typy oraz znaczenie reklamy religijnej we współczesnej komunikacji Kościoła z heterogenicznym odbiorcą.
na ocenę 5: głęboko rozumie znaczenie reklamy religijnej we współczesnej komunikacji Kościoła z heterogenicznym odbiorcą. Posługuje się biegle terminologią z zakresu komunikacji reklamowej, rozróżnia typy reklam, w tym także potrafi zdefiniować reklamę religijną, określić jej cele i typy i zaprezentować własny spot reklamowy lub billboard.
DL_K03- posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej w kontekście wykorzystania i interpretacji reklamy religijnej
na ocenę 2: nie posiada rozszerzonych umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej w kontekście reklamy religijnej jako komunikacji Kościoła katolickiego ze światem współczesnym.
na ocenę 3:posiada podstawowe umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej w kontekście wykorzystania reklamy religijnej przez Kościół
na ocenę 4: posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej w kontekście wykorzystania reklamy religijnej przez Kościół
na ocenę 5: posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej, potrafi zinterpretować reklamę religijną i stworzyć własny projekt reklamy
DL_K10 - ma świadomość znaczenia reklamy religijnej jako medium prowadzącego do pogłębionej refleksji o charakterze uniwersalnym a także medium wykorzystywanym przez współczesny Kościół.
na ocenę 2: nie ma wystarczającej świadomości w jaki sposób reklama religijna może prowadzić do pogłębionej refleksji czy być narzędziem komunikacji we współczesnym świecie.
na ocenę 3: ma podstawową świadomość znaczenia reklamy religijnej.
na ocenę 4: ma świadomość jak ważnym medium jest w dobie nowych mediów i we współczesnym świecie jest reklama religijna i do jakich refleksji może prowadzić.
na ocenę 5: ma pogłębioną świadomość dotyczącą reklamy religijnej jako narzędzia w komunikacji Kościoła ze współczesnym światem w epoce nowych mediów i konsumpcji.
Literatura
Literatura podstawowa:
K. Stępniak, Fenomen reklamy religijnej, Warszawa- Pułtusk 2017.
Etyka w reklamie, Watykan 1997
P. H. Lewiński, Retoryka reklamy, Wrocław 2008
E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2001
Literatura uzupełniająca:
W. Griswold, Socjologia kultury. Kultury i społeczeństwa w zmieniającym się świecie
R. Zimny, Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych , Warszawa 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: