Teorie komunikowania - ćwiczenia do wykładu WT-DKS-P-TKC
Podczas zajęć student poznaje i potrafi wykorzystywać teorie komunikowania będące podstawą do dalszych studiów.
W cyklu 2022/23_Z:
Podczas zajęć student poznaje i potrafi wykorzystywać teorie komunikowania będące podstawą do dalszych studiów. |
W cyklu 2023/24_Z:
Podczas zajęć student poznaje i potrafi wykorzystywać teorie komunikowania będące podstawą do dalszych studiów. |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
Student ma podstawową wiedzę z terminologii dotyczącej podstaw teorii komunikowania masowego. (W)
Student potrafi posługiwać się terminologią z zakresu badań nad podstawami teorii komunikowania masowego. Student stosując adekwatne narzędzia i wiedzę teoretyczną samodzielnie rozpoznaje mechanizmy funkcjonowania teorii komunikowania masowego w paradygmacie teorii społecznych oraz właściwie wykorzystuje wiedzę w obszarze szeroko pojętej dyscypliny nauk o komunikacji społecznej i mediach. (U)
Student jest przygotowany do samodzielnej pracy, powierzone zadania wykonuje starannie i terminowo, jest przygotowany do samodzielnej i zespołowej pracy naukowej w podstawowym zakresie badań nad teoriami komunikowania masowego. (K)
Student wykonuje 5 indywidualnych ćwiczeń oraz przygotowuje projekt badawczy. Łączny nakład pracy studenta obejmuje również udział w zajęciach, przygotowanie do ćwiczeń, lekturę wskazanych tekstów, za co łącznie otrzymuje 2 ECTS.
Literatura
1. McQuail, D. (2012). Teoria komunikowania masowego, red. naukowa T. Goban-Klas, przeł. M. Bucholc, A. Szulżycka, Warszawa.
2. Seklecka, A. (2017). Rytuały medialne w komunikowaniu masowym. Przypadek polskich telewizyjnych serwisów informacyjnych Fakty TVN i Wiadomości TVP. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
3. Piontek, D. (2011). Komunikowanie polityczne i kultura popularna: tabloidyzacja informacji o polityce. Wydawnictwo Naukowe WNPiD UAM.
4. Szahaj, A. (1991). Główne idee filozoficzno-społeczne tak zwanej krytycznej teorii społeczeństwa szkoły frankfurckiej, Acta UNC Filoz., Z. 12, 141-157
5. McCombs, M. E. (2008). Ustanawianie agendy: media masowe i opinia publiczna. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
6. Staniszewski, R. (2012). Opinia publiczna-teoretyczny sens i zakres pojęcia. Studia Politologiczne, 25, 108-124.
7. Lister, M., Dovey, J., Giddings, S., Grant, I., & Kelly, K. (2009). Nowe media. Wprowadzenie, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
8. Michalczyk, S. (2008). Społeczeństwo medialne: studia z teorii komunikowania masowego. Śląsk.
9. Fleischer, M. (2005). Media w perspektywie konstruktywizmu. 2K–Kultura i Komunikacja, (1-2), 10-33.
10. Palczewski, M. (2011). Koncepcja framingu i jej zastosowanie w badaniach newsów w Wiadomościach TVP i Faktach TVN. Studia Medioznawcze, (1 (44)), 31-41.
11. Zhou, Y., & Moy, P. (2007). Parsing framing processes: The interplay between online public opinion and media coverage. Journal of communication, 57(1), 79-98.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: