Zachowania konsumenckie i strategia reklamowa WT-DKS-P-SPZ
Studenci, w ramach przygotowywanego grupowo projektu (3-4 osoby, skład grup narzuca prowadzący), będą zobowiązani do przeprowadzenia we własnym zakresie analiz, badań jakościowych i wnioskowania. Następnie, na podstawie zgromadzonych danych - przygotowania zaleceń komunikacyjnych dla otrzymanej marki. Aby było to możliwe, przedstawiony zostanie zarys wiedzy dotyczący konsumentów: psychologii, przebiegu procesów decyzyjnych, uwarunkowań i trybu przetwarzania informacji, spostrzegania, procesów zakupowych. Ponadto poruszone zostaną zagadnienia odnoszące się do badań konsumenckich oraz przygotowywania i wdrażania strategii komunikacji marki, w tym obejmujące przygotowanie odpowiednich dokumentów (ankiet do badań, briefu).
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Ek nr 1. realizowany metodami podawczymi (wykład informacyjny) oraz praktycznymi (metoda projektów, krytyczne analizy treści)
EK nr 2. realizowany metodami praktycznymi (ćwiczenia przedmiotowe)
EK nr 3. realizowany metodami problemowymi (krytyczna analiza treści, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna)
EK nr 4. realizowany metodami praktycznymi i problemowymi (ćwiczenia przedmiotowe, dyskusja dydaktyczna)
EK nr 5. realizowany metodami problemowymi (analiza przypadków, ocena krytyczna)
EK nr 6. realizowany metodami praktycznymi (metoda projektów, ćwiczenia przedmiotowe), podawczymi (wykład informacyjny) oraz problemowymi (dyskusja dydaktyczna, analiza przypadków)
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składa się:
- aktywne uczestnictwo studenta w zajęciach, obejmujące także terminowe przygotowywanie przedstawianie analiz. Ocena następuje w trybie ciagłym i stanowi 1/2 końcowej oceny z przedmiotu;
- projekt zespołowy na zadany temat, oceniany pod kątem potencjalnego zastosowania praktycznego oraz oryginalności i adekwatności do podanych wymagań: 1/2 oceny.
Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności.
Literatura
*obowiązkowa:
Barska A. (red.), Reklama wczoraj i dziś, Warszawa 2016.
*podstawowa:
Dąbrowska A., Janoś- Kresło M., Ozimek I., Ochrona i edukacja konsumentów we współczesnej gospodarce rynkowej, Warszawa 2005.
Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2003.
Jachnis A., Terelak J.F., Psychologia Konsumenta i Reklamy, Bydgoszcz 1998.
Janiszewska K., Kall J., Strategia reklamowa: praktyczny poradnik dla menedżerów marki, Warszawa 2012.
Janiszewska K., Korsak R., Kwarciak B. i Inn., Wiedza o reklamie, Warszawa – Bielsko-Biała 2010.
Keller, K.L, Strategiczne zarządzanie marką, Warszawa 2011.
Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, bmw 2010.
Pogorzelski J., Marka na cztery sposoby: branding percepcyjny, emocjonalny, społeczny i kluturowy, Warszawa 2015.
Pradeep A.K., Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzedaży, Gliwice 2011.
Zawadzka A.M., Dlaczego przywiązujemy się do marki?, Gdańsk 2006.
* uzupełniająca:
Lance S., Woll J., Mała niebieska księga reklamy, Warszawa 2008.
Trout J., Wielkie marki. Wielki kłopot, Kraków 2002.
Wierzchoń M., Orzechowski J. (red.nauk.), Nowe trendy w reklamie. Między nauką a praktyką, Warszawa 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: