Sieciowa gospodarka WT-DKS-P-SPS
1. Narodziny sieci i kultury cyfrowej.
2. Kultura dzielenia i współtworzenia. Ruchy open source, open data. Koncepcja neutralności technologicznej.
3. Muzyka i wideo online. Legalność platform. Model peer-to-peer. Aplikacje streamingowe.
4. E-commerce i model długiego ogona (Anderson).
5. Cyfrowi wydawcy – sposoby zarabiania i mierzenia efektów.
6. Reklama display: formy, sposoby pomiaru, modele rozliczeń.
7. Model biznesowy wyszukiwarki Google.
8. Sieci społecznościowe – modele zarabiania w social media.
9. Prywatność a biznes. RODO. Identyfikatory sieciowe.
10. Big Data i nowy przemysł zorientowany na dane. Model dojrzałości analitycznej (Davenport/Harris).
11. Rynek mobilny – historia i charakterystyka. Technologie.
12. Modele sprzedażowe aplikacji mobilnych.
13. Modele dystrybucji oprogramowania. SAAS, on-premise, OEM.
14. Analityka. Podstawowe wskaźniki dla web, apps, e-commerce, email marketingu,
15. Prezentacja analizy projektu cyfrowego.
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Student otrzymuje punktację za zadania domowe, zadania wykonywane w trakcie zajęć i obecność. Do zaliczenia wymagane uzyskanie > 50% punktów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: